Brev
Jeg vil ikke mere.
Hej, jeg er en dreng på 17 år.
Jeg har lige slået op med min kæreste efter 2 år’s forhold.
Jeg skriver hele tiden om vi skal hygge/bolle hele tiden, jeg har skrevet at hun ikke skal kontakte mig men hver gang jeg blockere hende så laver hun en konto og så skriver hun til mig igen.
Så kan ikke blockere hende begrund af hun laver konto’er.
Hvad gør jeg?
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 17 år,
Tak for dit brev. Åh, det er så svært når kærlighed slutter, og en af parterne har svært ved at give slip. Jeg forstår godt, at du har brug for at blokere hende, når hun bliver ved at kontakte dig.
Mit råd til dig er, at du skriver et brev til din x-kæreste. Fortæller hende på en pæn måde, at du ikke har flere følelser for hende, og at du ikke ønsker, at hun kontakter dig. Fortæl hende, at det er meget grænseoverskridende for dig, at hun ikke vil respektere dig. Jeg ved godt, at du sikkert har prøvet alt, men nogle gange skal man sige tingene flere gange. Det lyder til, at hun er helt ud af sig selv og finder vej til dig på alle måder.
Du skriver, at I har været kærester i 2 år. Har du mon så lært hendes familie at kende… Måske kunne du også snakke eller skrive med hendes forældre. Det lyder til, at din x er rigtig ked af det, og har brug for omsorg i forhold til hendes kærestesorg. Det er ikke dig, der skal give hende det, men måske du kunne finde nogen i hendes netværk, der kunne støtte hende i en periode.
Hvis hun fortsætter med at skrive til dig, kan du også anmelde hende til mediet, så de kan de muligvis blokerer hendes profil/er.
Jeg håber, du holder fast i dit mod til at få sluttet din kontakt til din x på en god måde.
Hvis du har brug for flere råd, kan du altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at hjælpe.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen