Om børnetelefonen

Din linje til En voksen der lytter

BørneTelefonen er DIN linje til rådgivning, trøst eller bare en voksen, der har tid til at lytte.

Hver dag, året rundt sidder vores frivillige rådgivere på BørneTelefonen klar til at lytte og rådgive børn og unge i Danmark om deres problemer, store som små.

Hvad betyder

Anonym?

Det betyder, at vi ikke ved, hvem du er. Vi kan ikke se dit nummer, når du ringer eller SMS’er. Og du behøver ikke fortælle os dit navn, hvis du ikke har lyst.

Man kan heller ikke se på din telefonregning, at du har ringet eller sms’et til 116111.

Det er helt gratis at ringe og sms’e til 116111.

BørneTelefonens

Åbningstider

BørneTelefonen har åbent hver dag kl. 11-23 hele året rundt.

Hvis du har et problem om natten, som du ikke synes kan vente til dagen efter, kan du ringe eller chatte med os ml. kl. 23-02. Vi kalder det Nattelinjen, for det er lidt anderledes.

Hvem er de

Frivillige?

De frivillige rådgivere, som du kan tale med eller skrive med på BørneTelefonen, er voksne over 21 år.

De arbejder i forvejen med børn og unge – eller er i gang med en uddannelse, der handler om børn og unge.

De får en særlig uddannelse hos BørneTelefonen, så de bliver rigtig gode til at lytte og stille spørgsmål.

De frivillige er også anonyme – ligesom dig.

Hvad gør vi med

dine oplysninger?

Vi sørger for, at BørneTelefonen er et trygt sted for dig at besøge.

Alle kommentarer og breve bliver læst igennem af en voksen, før vi publicerer dem.

Vi opbevarer ikke personlige oplysninger i rådgivningen om dig, som du ikke har givet os lov til.

Send en hilsen til de frivillige

  • Her kan du sende en hilsen til de frivillige rådgivere, der hver dag hjælper på BørneTelefonen. Du kan også komme med idéer, ris og ros.

Vil du Klage over BørneTelefonen?

På BørneTelefonen går vi meget op i at alle – særligt børn – har ret til at blive hørt. Derfor vil vi også altid gerne høre, hvad du har på hjerte.