Om børnetelefonen

Din linje til En voksen der lytter

BørneTelefonen er DIN linje til rådgivning, trøst eller bare en voksen, der har tid til at lytte.

Hver dag, året rundt sidder vores frivillige rådgivere på BørneTelefonen klar til at lytte og rådgive børn og unge i Danmark om deres problemer, store som små.

Hvordan var det at ringe til BørneTelefonen?

Har du ringet til BørneTelefonen og talt med en af vores rådgivere?

Så vil vi gerne høre, hvad du syntes om samtalen. Har du lyst til at svare på 6 spørgsmål og hjælpe os med at blive endnu bedre til at hjælpe.

(PS. Det er kun, hvis du har ringet til os på 116111 – ikke hvis du har sendt SMS-besked eller chattet med os. Der vil du nemlig få et link efter samtalen.)

BørneTelefonens Åbningstider

Telefon (ring 116111) og chat:

Mandag – fredag: kl.7-02
Lørdag, søndag og helligdage: kl. 11-02

SMS (send besked til 116111):

Mandag – fredag: kl.7-24
Lørdag, søndag og helligdage: kl. 11-24

Hvem er de Frivillige?

De frivillige rådgivere, som du kan tale med eller skrive med på BørneTelefonen, er voksne over 21 år.

De arbejder i forvejen med børn og unge – eller er i gang med en uddannelse, der handler om børn og unge.

De får en særlig uddannelse hos BørneTelefonen, så de bliver rigtig gode til at lytte og stille spørgsmål.

De frivillige er også anonyme – ligesom dig.

Er det vigtigt for dig at være populær?

Send en hilsen til de frivillige

  • Her kan du sende en hilsen til de frivillige rådgivere, der hver dag hjælper på BørneTelefonen. Du kan også komme med idéer, ris og ros.

Vil du Klage over BørneTelefonen?

På BørneTelefonen går vi meget op i at alle – særligt børn – har ret til at blive hørt. Derfor vil vi også altid gerne høre, hvad du har på hjerte.

Chat
Chat
Gruppechat
Gruppechat