Brev
Seksuelt overgreb og psykopat
Jeg blev for 2 måneder siden voldtaget.
I mit eget hjem. Han gav mig nogle stoffer og jeg husker intet fra de 5 dage det varede.
Min kæreste havde lovet sig selv at der aldrig var nogen der skulle gøre mig fortræd. Det var dog ikke hans skyld men han hader mig for det.
Han vil have jeg fortæller ham alt. Selv det jeg ikke husker.
Han udøver så meget psykisk terror mod mig.
Min voldtægtsmand skrev en sms til min kæreste hvori der stod jeg havde sagt at jeg havde været ham utro 16 gange.
Det har jeg ikke en eneste gang. Kun med ham, og det ville jeg ikke..
Min kæreste troede på det. Han sparkede min dør ind. Han hader mig nu. Jeg har kendt ham hele mit teenage liv.
Har mistet så meget for ham, men altid holdt fast i ham.
Nu jeg blevet kasseret uden jeg selv skulle have noget at skulle have sagt.
Forstår det ikke.. 🙁
Pige, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 18 år.
Tak for dit brev. Det er godt, at du fortæller om det forfærdelige, der er sket for dig. Det kan desværre ikke laves om, selvom det er helt, helt forkert, det der er sket. Når man er udsat for voldtægt og oven i købet er blevet dopet, så man ikke husker noget, er det vigtigt at dele det med nogen.
Det gør du nu. Du må have haft det rigtig svært i de to måneder, der er gået siden voldtægten.
Med hensyn til voldtægten og dopingen, synes jeg, at du skal overveje at melde det til politiet. Det kan du godt gøre, selv om det er 2 måneder siden. Det er så groft et overgreb på dig, så du skal have hjælp. Og han ikke bør slippe fra det uden konsekvenser.
Jeg vil opfordre dig til at kontakte Center for Voldtægtsofre. De kan give dig den hjælp, som du har brug for. De har gratis rådgivninger over hele landet, og du skal ringe på tlf 78 46 35 43 for at få en tid til en samtale. Du kan se mere på www.voldtaegt.dk
Det er meget vigtigt, at du får hjælp og støtte oven på oplevelsen. Og det er vigtigt, at han bliver forhindret i at gøre noget lignende mod andre. Måske har du en veninde, en mor eller moster, som kan hjælpe dig med at tage kontakt? Du skal i hvert fald ikke gå alene med det.
Du kan også kontakte vores rådgivning direkte på telefon, chat eller sms. Det er anonymt og gratis. På BørneTelefonen har vi mulighed for, at kontakte politi og myndigheder for dig, eller sammen med dig, så det foregår på en måde, der er tryg for dig. Det kræver dog, at du opgiver din anonymitet. Du kan kontakte rådgivningen og høre mere om, hvordan det foregår.
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over din kærestes reaktion. I har kendt hinanden i mange år, og du har udholdt, at han drev psykisk terror over for dig. Selvom det slet ikke er noget, som nogen behøver at holde ud.
Jeg forestiller mig, at du synes, det er meget uretfærdigt, at han har brudt med dig. Det var ikke, hvad du havde brug for efter voldtægten. Der havde du haft brug for, at han trøstede dig og lyttede til dig. Det ville en god kæreste gøre. Med de reaktioner, som han har haft, kan du stå med følelsen af skyld og skam. Det er meget vigtigt, at de følelser ikke bliver boende hos dig. For intet ved det, du har oplevet - hverken med din kæreste eller voldtægtsmanden - er på nogen måde okay.
Med det vil jeg også sige til dig, at jeg synes, du skal overveje, om han egentlig var værd at beholde som kæreste. Både hans psykiske terror mod dig og hans reaktion på voldtægten, er ikke i orden.
Jeg håber, at du finder mod til, at søge hjælp oven på det, som du har været udsat for.
Mange gode tanker fra BørneTelefonen