Brev
hej
Hej
jeg hedder a. og mine forældre kommer fra Pakistan.
I går legede jeg med en af drengene fra min klasse.
Da min far opdagede det hev mine bukser ned og slog mig bag i med en kvist han fandt. Meget.
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære A.
Hvor er det er godt, at du skriver til os for at få hjælp.
Det er bestemt ikke ok, at din far slår dig. Du har ret til at lege med  lege med drengene fra din klasse og selvfølgelig må din far ikke slå dig. Det er faktisk forbudt at slå bøn i Danmark, for alle børn har ret til en tryg barndom - lige meget hvad man har gjort..
Har du mon fortalt andre voksne om, hvad der er sket? Jeg synes det er meget vigtigt, at du fortæller det til en voksen, som kan hjælpe dig. Det kan være din klasselærer, en pædagog, en venindes mor eller måske en anden, du tænker vil være rar at snakke med?
Du må også meget gerne ringe ind til os på 116111, vi har åbent alle dage 11-23 - så kan vi også snakke mere om det og hjælpe dig.
Mange hilsner
BørneTelefonen.