Brev
Savner min far
Kære bb
Jeg savner min far.
Han er ikke død, men mine forældre er skilt, så han bor i holland.
Jeg så ham sidst for ca. tre år siden. Normalt tænker jeg ikke så meget over det, men det er jeg begyndt på nu, hvor jeg ved at han har et lille problem, som jeg ikke ønsker at nævne. Jeg er så ked af det, for jeg savner ham, og ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber i kan hjælpe.
Kh den sorgede
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år,
Tak for dit brev. Det er flot, at du har haft mod til at skrive. Det kan næsten føles, som om ens forældre er døde, hvis man savner meget.
Det er dejligt at tænke på, at din far lever. Jeg ved fra andre unge, der ikke har kontakt med en af deres forældre, at de tænker rigtigt meget på dem. Specielt hvis de oplever, at noget er svært for en forældre.
Har du snakket med din mor om, at du savner din far. Jeg tænker, at det er vigtigt din mor ved besked om, hvordan du tænker på din far, så I sammen kan lave en plan for, hvordan du kan få ro på savnet.
Jeg ved fra andre, at det kan være rigtigt rart at skrive et brev til den, man savner. Måske kan I finde ud af at ringe sammen en gang imellem eller Skype. Det kan også være, at I kan begynde at SMS’e, når du bliver ramt af savnet. Jeg tænker, at det alt sammen er noget din mor skal hjælpe med at få gang i.
Måske er din mor usikker på, hvordan I skal gøre det, så kan hun ringe til vores ForældreTelefonen  35 55 55 57, hvor der sidder voksne klar til at snakke med din mor. Det er helt gratis.
Jeg håber, at I finder en løsning sammen, så du kan få det bedre med savnet af din far og måske få ro på den bekymring, du helt forståeligt har for din far, fordi han er din far.
Du kan altid ringe til BørneTelefonen 116111, her er vi også klar til at snakke med dig.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen