Brev
Selvskade
Hej.
Jeg Er En Pige På 14 År Som Har Nogle Problemer. Jeg Er For Nyligt Blevet Uskrevet for Et Psykiatrisk Hospital, Men Fik Desværre Ikke Noget Hjælp, Kun Piller. (Fik Dianosen Borderline)
Jeg Hader Mig Selv Og Mit Udseende Jeg Er 173 cm Høj Og Vejer 51 kg Hvilket Er Det Rene Helved Da Jeg Vil Veje 39-40 kg.Maks. Jeg Tapper Min Mave Ind Dagligt ( Lige Som Et Corset Bare Strammere Da Jeg Hader At Min Mave Tager Form, Men Nu Er Det Blevet SÅ voldsomt At Jeg Er Begyndt At få Nogle Blå-Lilla Mærker Rundt Omkring Maven Hvilket er Endnu Et Problem igen. -.-‘
Jeg Cutter Dagligt. Da Jeg Synes Ar Er Rigtig Pæne Og Elsker At Se Blodet Der Kommer ud. Jeg Har Det Svært Ved At Bo Hjemme. Jeg Har Ikke GåetI Skole I 5 Måneder ca. Da Jeg Får Det Dårligt.
Kan I Give Nogle Råd?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14
Tak for dit brev. Hvor er det flot af dig, at du skriver og beder om hjælp, og det kan jeg godt forstå at du har brug for. Det lyder som om, du har meget mere brug for hjælp end du har fået... Er det sådan du oplever det..?
Snakker du mon med dine forældre om, hvordan du har det efter at du er blevet udskrevet fra hospitalet? Jeg tænker nemlig,  at du og dine forældre, eller en anden voksen skal kontakte din læge for at snakke om hvordan du kan få noget mere hjælp. Jeg tænker at du må have brug for at du kan snakke meget med nogen om din diagnose (borderline) og hvad den gør ved dig.
Du skriver også at du har svært ved at bo hjemme. Det kunne måske betyde, at du ikke snakker godt med dine forældre? Hvis det er tilfældet og du heller ikke har andre voksne, du kan snakke med, synes jeg at du skal prøve og ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke med rådgiver eller skrive mere direkte med en af dem på UngeChatten her på hjemmesiden. De vil evt. kunne sætte dig i kontakt med en bisidder som kan hjælpe dig med at få snakket med kommunen om din situation og hvordan du kan få mere hjælp.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få flere gode råd om Selvskade og cutting
Cutter du selv? Eller har du en ven, som har selvskadende adfærd? Hvis man påfører sig selv fysisk smerte, er det et tegn på, at man har det dårligt indeni. Derfor er det vigtigt at få hjælp.
Hvis du har cuttet, kan det være du har fået ar og tænker: Går mine ar væk? Hvad skal jeg sige, når folk spørg indtil mine ar? Det kan også være du gerne vil stoppe med at skade dig selv, men ikke ved hvordan. Måske du tænker: Hvordan skal jeg fortælle til mine forældre at jeg cutter? Hvordan får jeg hjælp?
Her på siden kan du finde alternativer til selvskade. Du kan også lave en handleplan, der hjælper dig, når du har det svært, du kan læse om forskellig svære følelser og hvad der kan hjælpe eller du kan læse andre børns breve.