Brev
Selvmord og selvskade
Hej jeg er en pige på 12 år som har været igennem meget
Fx har jeg droppet kontakten til min far jeg har diagnosen angst og depression og jeg har os en pap far som har udsat mig og mine søskende for psykisk vold og en mor der os har en lille depression og stress føler mig os ret ensom og har os være udsat for nogle ting af min far som har gjordt jeg har fået en del traumer og angst den dag i dagOg så er jeg os blevet mobbet lidt i min klasse begrund af mine angst anfald og at jeg er deprimeret
Vær aften ligger jeg og græder mig selv i søvn og ender først med at sove kl 3-4 om natten da jeg er så ked af det og har alt for meget tanke myldre selvskalder os mig selv meget ca 2 gange om ugen da jeg føler det hjælper mig har os prøvet at jeg blev overfaldet af to fra min klasse i min skole hvor de lagde mig ned og holdte mig og trak mit ærme ned for at se mine ar og sår hvilket jeg synes var vildt grænseoverskridende fik os en stor bulle ud af det
Er os blevet råbt efter af folk fra min klasse “drepri” “emo” depression Girl “ og meget mere
Har selvmords tanker hele tiden og skriver hele tiden breve til hvis jeg nu en dag ikke skulle være her mere og har os prøvet en metode jeg skulle ha hørt der fik en til at få hjerte problemer med en deo og et håndklæde men det virkede ikke så meget og os det med at spise meget salt for at håbe på jeg vil forsvinde
Har os haft det en lille smule dårligt i starten af året hvor kommunen kom men de gjorde det meget være og har os fået mange traume fra det og her for noget tid siden sagde min lære at kommunen var kommet og vil snakke medmig men sagde nej og de gik min lære prøver stadig at få mig overbevist men gider ikke men der ikke nogle der ved jeg har det sådan her som i ingen heller ikke mine forældre fordi min far ses jeg ikke mere med og har ikke et godt forhold til min pap far og min mor har for meget stress
Så mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre for at få hjælp og stoppe de her selvmordsforsøg og tanker og selvskadeog alt det her
Sry for et meget langt brev håber i forstår og vil hjælpe
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Jeg kan se på dit brev, at du har været meget igennem. Jeg kan se, at du har haft det dårligt længe.
Der er rigtigt mange ting rundt omkring dig, som ikke fungerer så godt.
Jeg kan læse, at du har skrevet flere gange til brevkassen og fået forskellige links og telefonnumre.
Måske har du allerede prøvet nogle af disse muligheder – og måske har du fået det bedre og behøver ikke mere hjælp.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om du har behov for mere hjælp og en voksen ved din side: Så kan du nemlig bruge vores bisidder
Bisidderen sørger for, at alt går rigtigt til, og at dem på kommunen forstår situationen og problemerne rigtigt. Du bestemmer, hvad du og bisidderen skal tale om. Du bestemmer også, hvornår samtalen skal slutte.  Bisidderen kan hjælpe dig med at forstå, hvad der bliver sagt og besluttet. Bisidderen kan mødes med dig og følges med dig – hvis du har lyst.
Må vores bisidder hjælpe dig?
Du kan også bare tale med bisidderen for at høre lidt om dine rettigheder og muligheder. Der behøver ikke at ske noget.
Du kan ringe på 35 55 55 55 56 i arbejdstiden (formiddag og eftermiddag).
I kan tale lidt sammen om det, du har skrevet i dit brev. Hvis du på et tidspunkt har brug for hjælp til at gøre noget – så bliver du jo nødt til at sige dit navn. Når vi har dit navn, så skal vi sige det til kommunen, så du får hjælp. Det står i loven.
Men i første omgang, kan vi bare tale lidt sammen og du kan være helt anonym.
Jeg håber, du tør ringe, hvis du har brug for det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen