Brev
plees svar har brug for hjælp jeg har 3 ting
hej bb
jeg er en pige på 12
mine venner kalder mig fede berg og læs og jeg føler mig ikke velkommen nogen steder og da bege mine forældre også ryger lugter jeg af røj og det er slet ikke sjovt at blive kaldt alle disse ting
nr.1
jeg vil også gerne have hjælp til det her.
jeg har en død mor hun døde da jeg hvar fire år gammen hun hvar ude og cykle en dag med sol men lige pludslig kom der en last bil og ramte hende
hun røj på hospitalet og sener da vi kom der op fik vi at vide hun var død
jeg skyndte at ringe til min ældste store bror at han skulle tage vores lille bror med op på sygehuset
da vi kom hjem lagde jeg mig i sengen og græd
ved ikke hvad jeg skal gøre
nr.2
ok vidre. her i min skole bruger vi uniformer og jeg er virkelig tyk jeg er 12 og vejer 60kg. og derfor er min uniform lidt større end de andres og bliver meget mobbet
hjælp jeg har skrevet mange gange men har aldrig fået svar
hilsen den fortabte pige der er overvægtig
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Tak fordi du ikke giver op og bliver ved med at skrive. Det er sejt og modigt gjort.
Når jeg læser dit brev ville jeg ønske, at jeg kunne give dig et stort knus. At miste sin mor på den måde du har gjort må både være et chok og en sorg. Det er der nok ikke er mange, der helt forstår hvordan føles. Har du mon talt med nogen om alt det, der skete dengang din mor døde? Og er der plads til, at du må savne din mor i din familie?
Jeg kommer til at tænke på, om du måske spiser når du bliver ked af det? Det kan være en måde at tackle de svære følelser, man går med indeni?
Det kan være, at du ville begynde at tabe dig lidt, hvis du fik talt med nogen om alt det der er sket og hvordan du lærer at leve med tabet af din mor. Er der mon nogen i dit liv du har tillid til og som kunne være gode at tale med? Jeg tror det er et vigtigt sted at starte - altså at tale om hvordan du har det indeni.
Hvis du ikke lige synes der er nogen, der kunne være gode at tale med er der noget der hedder Børn, unge og sorg. De hjælper børn, der har mistet en forældre. Se her om det kunne være noget for dig http://www.bornungesorg.dk/
Jeg får lyst til at fortælle dig, at du har ret til at gå i skole uden at blive mobbet. Det betyder, at dine lærerer og din skole skal sikre, at du ikke bliver mobbet. Det har de pligt til!
Det ville være rigtig godt, hvis der var en lærer, en anden voksen på skolen eller dine forældre, der kunne hjælpe dig med at få stoppet det mobberi. Det er ikke i orden. Du fortjener, at være tryg og glad når du går i skole.
I forhold til dine forældre tænker jeg du måske kunne høre dem om de kunne ryge udenfor - så du ikke behøver lugte så meget af røg. Det lyder ubehageligt for dig.
Jeg håber, at du kan finde noget af den styrke du brugte til at skrive herind til at finde nogen tæt på dig at tale med og I sammen kan få talt om de ting, der fylder indeni hos dig. Du har vist, at du virkelig ønsker at få det bedre ved at blive ved med at skrive herind. Det er et stort skridt du allerede har taget - husk det.
Hvis du har brug for at tale er du også altid velkommen til at ringe på 116111 eller skrive ind til vores chat. Der sidder rådgivere, der gerne vil tale med dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen