kærste og sex

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år,

Tak, for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver her. Det lyder meget forvirrende og jeg kan godt forstå, at du bliver påvirket og i tvivl.

Hvor er det dejligt, at du har en kæreste og endnu mere dejligt, at I kan være ærlige overfor hinanden. Jeg synes det er så godt, at han har sagt til dig, at det gik lidt for stærkt. Også selvom det føles meget svært lige nu. Det er meget vigtigt, at man kan sige den slags til hinanden og, at man kan tale om, hvad man er klar til, og hvornår man er klar til det.

Hvis man ikke har haft en kæreste før, kan det være meget svært at finde ud af hvor hurtigt, man skal gøre hvad. Og for nogle er det også meget svært at mærke, hvad man egentlig har lyst til. Nogle gange sker der også det, at man tror, at man skal gøre noget. Men når det kommer til sex og alt inden for det område, er det aller vigtigste, at man er tryg og kun gør de ting man har lyst til.

Du skriver, at du synes, at du hele tiden har spurgt ham, om han var ok med de ting i gjorde. Det er jeg helt sikker på, at du har gjort! Alligevel har det været lidt for svært for din kæreste at sige fra. Måske fordi han gerne har ville gøre dig glad. Eller måske fordi han troede han var klar og nu har fundet ud af, at det var han ikke.

Jeg synes, at det er rigtig godt, at I kan tale om dette med hinanden og jeg vil virkelig opfordre dig til, at blive ved med at tale med ham om det. Jeg synes, at du skal ringe eller skrive til ham og fortælle, hvor ulykkelig du er, og at du virkelig troede, at I var helt enige om, hvad I ville.

Det er vigtigt, at du fortæller ham, du selvfølgelig kun vil gøre ting, som han også har lyst til. Måske kan denne situation ende med at være rigtig god for jer, fordi I nu virkelig får talt om, hvad I har lyst til. Så I ikke igen kommer i en lignende situation.

I kan måske holde en pause fra alt det seksuelle og hygge jer på andre måder?

Jeg håber, du kan få talt med din kæreste, så du kan få lidt ro indeni. Du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen. Her kan du finde vores rådgivningsmuligheder: https://bornetelefonen.dk/faa-hjaelp/Vi har både chat- og telefonrådgivning, der måske kan være noget for dig.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.