Brev
kærste og sex
hej jeg er en pige på 13 år.
jeg har en kæreste, mig og ham har ca. været sammen 1 måned. for 3 dage siden havde vi “sex” jeg føler virkelig jeg var alt for desperat han syntes vi skulle stoppe og det gjorde vi så, han fortæller mig så han har det rigtig dårligt med at vi har haft sex og at han slet ikke følte sig klar, men turde ikke sige det til mig da han føler han afviser mig.
jeg fortalte ham så at jeg er sammen med ham fordi jeg elsker ham og ikke fordi jeg bare vil have sex. jeg har det virkelig dårligt med at han har det så dårligt med det! det skal lige siges han er 14 og vi har altså også prøvet at give handjob, blowjob og sendt nudes. han fortalte mig også han havde det dårligt med blowjob og nudes hvilket jeg forstår, jeg er virkelig ulykkelig da jeg føler det er min skyld jeg har altid spurgt om han havde det okay med det hvilket han sagde ja til? forstår det virkelig ikke er jeg desperat går det for hurtigt? jeg syntes selv jeg altid spørg ham om han er okay med det og for vil jo ikke gøre noget han ikke vil.
hilsen den meget forvirret kæreste:(
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Tak, for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver her. Det lyder meget forvirrende og jeg kan godt forstå, at du bliver påvirket og i tvivl.
Hvor er det dejligt, at du har en kæreste og endnu mere dejligt, at I kan være ærlige overfor hinanden. Jeg synes det er så godt, at han har sagt til dig, at det gik lidt for stærkt. Også selvom det føles meget svært lige nu. Det er meget vigtigt, at man kan sige den slags til hinanden og, at man kan tale om, hvad man er klar til, og hvornår man er klar til det.
Hvis man ikke har haft en kæreste før, kan det være meget svært at finde ud af hvor hurtigt, man skal gøre hvad. Og for nogle er det også meget svært at mærke, hvad man egentlig har lyst til. Nogle gange sker der også det, at man tror, at man skal gøre noget. Men når det kommer til sex og alt inden for det område, er det aller vigtigste, at man er tryg og kun gør de ting man har lyst til.
Du skriver, at du synes, at du hele tiden har spurgt ham, om han var ok med de ting i gjorde. Det er jeg helt sikker på, at du har gjort! Alligevel har det været lidt for svært for din kæreste at sige fra. Måske fordi han gerne har ville gøre dig glad. Eller måske fordi han troede han var klar og nu har fundet ud af, at det var han ikke.
Jeg synes, at det er rigtig godt, at I kan tale om dette med hinanden og jeg vil virkelig opfordre dig til, at blive ved med at tale med ham om det. Jeg synes, at du skal ringe eller skrive til ham og fortælle, hvor ulykkelig du er, og at du virkelig troede, at I var helt enige om, hvad I ville.
Det er vigtigt, at du fortæller ham, du selvfølgelig kun vil gøre ting, som han også har lyst til. Måske kan denne situation ende med at være rigtig god for jer, fordi I nu virkelig får talt om, hvad I har lyst til. Så I ikke igen kommer i en lignende situation.
I kan måske holde en pause fra alt det seksuelle og hygge jer på andre måder?
Jeg håber, du kan få talt med din kæreste, så du kan få lidt ro indeni. Du er altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen. Her kan du finde vores rådgivningsmuligheder: https://bornetelefonen.dk/faa-hjaelp/Vi har både chat- og telefonrådgivning, der måske kan være noget for dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen