Jeg tror på at den kan redes!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 17 år,

Det lyder til, at du er blevet rigtig glad for den pige, du har kysset med og snart har brug for en afklaring.

Ud fra det du skriver, kunne det godt tyde på, at hun ikke er helt klar til det, du ønsker eller i hvert fald er i tvivl om, hvordan hun skal tackle det hele. Derfor tænker jeg, at du er nødt til at være lidt mere direkte for at finde ud af, hvad hun tænker om det hele.

Du skriver, at du er bange for at virke desperat, og det forstår jeg godt. Derfor synes jeg hellere du skal være direkte og ærlig end at skrive flere små hentydninger til hende. Hvis du skriver på Facebook, virker det mere seriøst, så jeg tænker sagtens at du kan skrive til hende der. Du kan da skrive noget mindre direkte til hende (“hej, fandt dig lige på Facebook og tænkte vi kunne skrive her i stedet på snapchat” eller noget som bare starter en samtale) og se om hun svarer og kører samtalen videre eller om den dør hurtigt. Hvis samtalen igen dør, kan du overveje om du skal acceptere, at hun måske bare ikke har det samme ønske som dig eller skrive en mere direkte besked, hvor du kan spørge, om hun måske kunne have lyst til at mødes.

Hvis du tænker det er bedre at tale med hende ansigt til ansigt, kan du overveje om du måske kan holde en ny fest, hvor du kan invitere hende du er vild med og hendes veninde igen eller noget andet, hvor I mødes flere så det ikke er helt så seriøst. Du vil da forhåbentlig stadig kunne tage hende til side og tale med hende om de ting, som du tænker.

Ønsker dig held og lykke.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.