Jeg tror på at den kan redes!

Kære Børnetelefon,

jeg har et lidt særligt problem, som jeg ikke kan finde noget lignende på i jeres brevkasse. Men tror stadig det er noget som mange oplever til et eller andet punkt. Jeg har bare brug for mere konkrete svar, end jeg kan få i jeres andre svar.

Der er den her pige, som jeg synes er virkelig sød. Det er ikke noget min hjerne pludseligt har fundet på, men noget jeg har synes lige siden jeg mødte hende allerførste gang, for halvanden år siden. Dengang snakkede vi ok godt sammen, men alligevel ikke godt nok.

Tiden gik, og vi kom lidt fra hinanden. Vi tog begge på hver vores efterskole, og der sluttede det ligesom.

Men her i slutningen af sommerferien og efterskoleopholdet holdte jeg så en fest, hvor både hende og hendes bedsteveninden var inviteret.

Veninden faldt hurtigt i armene på min ven, og jeg fik hurtigt et godt øje til hende her pigen igen, især efter at jeg havde drukket et par øl.

Der gik ikke lang tid før vores læber mødes i et kys. Er faktisk stadig i tvivl om hvordan det skete. Men hvad jeg ved er, at hun synes jeg er pæn og sød når hun er fuld. -Og at hendes fulde jeg 100% gerne vil kysse med mig.

Vi kyssede hele aftenen og hun sov til næste morgen hos mig, ligesom 10 andre af mine venner. Mere skete der ikke der, udover jeg gik sidst i seng ved siden af hende, på en slatten madras.

Om morgen kysser vi så. Jeg ved ikke om hun lagde noget i det, eller om det ligesom var tak for i går. Men hvad jeg ved er, at jeg lade noget i det.

Jeg skriver dagen efter til hende, hvor jeg skriver noget i retningen af ”Havde du en god fest”. I forsøget på at få en samtale i gang. Hun svarede ”ja” i en knap så uddybende besked.

Jeg spurgte så hvad hun tænkte om det der skete den aften (IDIOTISKE MIG), og afslutter beskeden med ”Ej, akavet mig heheh”. Hun svarer så noget i retningen af ”Ej, det fint. Ikke tænk på det”. Alt det her er forgået over snapchat.

Imellem tiden havde jeg spurgt veninden om, hvordan man score hendes veninde. Noget af det hun skrev, vidste jeg allerede.

Men det jeg bed mest mærke i, var at hun ikke var god til at svare hurtigt. Så de første beskeder jeg sender efterfølgende for jeg ikke så meget svar på.

Da hun så ikke svaret, spurgte jeg så om hun følger en eller anden dum regel, som en der også var med til festen, opfandt med hende. Den lød ”Du skal ignorer en dreng X antal gange, før du må prøve på ham (Hvorfor gjorde jeg der? -det ved jeg ikke. Men det var ikke så heldigt gjort). Jeg får intet svar.

Siden har jeg sendt én godnat besked, uden at få den fjerneste respons.

Jeg har ikke lyst til bare at stoppe med at prøve. Men vil på den anden side heller ikke at virke desperat. Men jeg synes virkelig den her pige er sød.

Jeg har besluttede mig for, at det næste jeg skriver til hende skal være over Facebooks Messenger. Jeg ved bare ikke hvornår eller hvordan. Jeg vil helst ikke gøre hende utilpas.

Det perfekte ville selvfølgelig være at snakke med hende. Enten over telefon eller på en date. Jeg er bare fortabt lige nu.

Jeg håber i kan komme med lidt råd til hvordan jeg kan komme videre med den her pige, uden at ødelægge alt vi har haft.

Tak.

Dreng, 17 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 17 år,

Det lyder til, at du er blevet rigtig glad for den pige, du har kysset med og snart har brug for en afklaring.

Ud fra det du skriver, kunne det godt tyde på, at hun ikke er helt klar til det, du ønsker eller i hvert fald er i tvivl om, hvordan hun skal tackle det hele. Derfor tænker jeg, at du er nødt til at være lidt mere direkte for at finde ud af, hvad hun tænker om det hele.

Du skriver, at du er bange for at virke desperat, og det forstår jeg godt. Derfor synes jeg hellere du skal være direkte og ærlig end at skrive flere små hentydninger til hende. Hvis du skriver på Facebook, virker det mere seriøst, så jeg tænker sagtens at du kan skrive til hende der. Du kan da skrive noget mindre direkte til hende (“hej, fandt dig lige på Facebook og tænkte vi kunne skrive her i stedet på snapchat” eller noget som bare starter en samtale) og se om hun svarer og kører samtalen videre eller om den dør hurtigt. Hvis samtalen igen dør, kan du overveje om du skal acceptere, at hun måske bare ikke har det samme ønske som dig eller skrive en mere direkte besked, hvor du kan spørge, om hun måske kunne have lyst til at mødes.

Hvis du tænker det er bedre at tale med hende ansigt til ansigt, kan du overveje om du måske kan holde en ny fest, hvor du kan invitere hende du er vild med og hendes veninde igen eller noget andet, hvor I mødes flere så det ikke er helt så seriøst. Du vil da forhåbentlig stadig kunne tage hende til side og tale med hende om de ting, som du tænker.

Ønsker dig held og lykke.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.