Forvirrede mig

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du

Åh, det lyder til, at du er blevet godt ramt af forelskelse. Tak for dit brev. Det kan fylde så meget, når man er forelsket og det lyder også til, at du bruger en del tid på at tænke på fyren og hvad han mon tænker om dig. Det er svært at sige, hvilke følelser han har for dig. Det virker til, at du viser ham, at du er interesseret. Det er en god måde at forsøge at finde ud af, hvordan han føler. Det er flot, at du har taget initiativ ved at spørge til fodboldkampen – godt fundet på.

Det her brev vil overordnet handle om forskellige måder, hvor du måske kan komme mere i kontakt med ham og på den måde finde ud af, hvad han føler. Jeg håber, at brevet kan være en hjælp for dig.

Er der mon nogen situationer, hvor du kan komme i kontakt og snakke med ham i skolen? Det kunne for eksempel være i frikvarteret eller til noget gruppearbejde? På den måde kan du lære ham bedre at kende og du vil kunne se, hvordan han reagerer på, at du opsøger ham. Hvad tænker du om det og hvad ville være et godt emne at tale om fx i frikvarteret?

Det er sejt af dig, at du har talt med dine veninder om det. Det kan være, at de har nogle gode råd til dig om, hvordan du kan komme til at tale mere med ham. Det kan også være, at de kan hjælpe dig, så I er flere der går sammen og kommer i snak med ham og hans venner. Giver det overhovedet mening?

Gad vide, om du nogensinde fik svaret på SMS’en om, at det var dig der skrev? En mulighed kunne være at skrive til ham og spørge, hvordan det går med ham, fordi du har hørt, at han har fået det dårligt igen. Hvordan ville det være for dig?

Du kan også læse mere om at være forelsket på vores hjemmeside ved at trykke på det her link: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse . Det kan måske være en hjælp for dig eller inspirere dig til, hvad man ellers kan gøre.

Det er ærgerligt, at han aldrig har svaret på din besked om fodboldkampen. Hvis du er venner med nogle af de andre spillere på holdet, kan en mulighed være, at du sammen med en veninde tager ud for at se en kamp sammen, fordi I kender andre på holdet. Det kan måske åbne op for noget I kan tale om og du viser mod. Vil det overhovedet give mening eller synes du, at det ville være underligt?

Umiddelbart ud fra det du skriver, kan det godt lyde som om han synes du er en rigtig sød pige. Måske er han ikke helt klar til at gå videre, eller måske er han lidt genert og ikke rigtig ved, hvordan han skal reagere på du spørger om du må komme og se en kamp?

Man kan opleve forvirring og fortvivlelse over, hvad den anden mon føler for en. Det er ikke til at vide. Jeg kan godt forstå, at du er forvirret og jeg har talt med mange, som har haft det ligesom du. En måde at finde ud af, hvad den anden føler er ved at blive ved med at vise, at man er interesseret, smile til ham, måske sende ham en sms og ønske ham god bedring. Du kan jo også skrive du glæder dig til han er tilbage i skolen igen, han er savnet? Vær tålmodig og prøv dig frem. Du lyder som en rigtig sød og modig pige, den dreng der på et tidspunkt får dig som kæreste, er rigtig heldig.

Ønsker dig held og lykke med kærligheden. Hvis du får lyst, er du altid velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111 for at tale videre om det på.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.