Brev
Forvirrede mig
Hej BørneTelefonen!
Tak på forhånd for at læse mit lange brev!
Jeg er så forelsket i denne her dreng fra min parallel klasse!!! Vi har ALTID øjenkontakt når vi ser hinanden i skolen! Vi har endda haft det i 10 minutter hvor vi kiggede hele tiden hen på hinanden og væk igen!
Han har også spurgt om en blyant af min veninde, men hun havde kun en, så siger han: “Så spørger jeg bare *****” (**** er mit navn) Han har også spurgt efter mig hvor han sagde: “Hvor er hun?” Hvem er hun spørger min veninde og så siger han “Fr…” Og jeg er den eneste på årgangen der starter med “Fr…” (Han bliver afbrudt inden han siger navnet færdigt)
Vi har også nogle computere vi låner på skolen som for eksempel hedder “T17” Jeg skulle skrive mit navn og computerens navn “T1” på listen og jeg havde som den eneste skrevet med en sort tusch, mens alle andre havde skrevet med kuglepen. Jeg vil aflevere den og strege mit navn ud da jeg ser han har skrevet sit navn LIGE nedenunder, på linjen nedenunder, med den sorte tusch!!! Mens 2 af de andre drenge skrev deres navne over linjerne! (Også med den sorte tusch)
Jeg har givet ham et brev hvor jeg spørger om det kunne være muligt at se ham spille fodboldkamp en dag… Men han har ikke svaret og jeg ved han har set det, for brevet ligger på den hylde under hylden jeg lagde brevet på. (I hans skab) Og det var en uge før påskeferien han opdagede det…
Jeg har ikke set ham i 2 uger fordi han har hjernerystelse og er svimmel så han ikke kan gå almindeligt… Det skete i sommers og nu er det kommet igen! Han var endda væk i 5 uger eller mere den gang. Min lærerinde ved jeg er forelsket i ham! (Min veninde sagde jeg fløj på en lyserød sky efter jeg spurgte om jeg en dag kunne komme i gruppe med ham)
Hun sagde så i dag at han snart kommer tilbage til skolen, så det gør han nok måske her i denne uge der kommer.
Men jeg vil også lige sige at når vi er til naturfag så er vi på hold sammen og vi er delt op i 2 hold på det hold, der er vi også sammen. Vi er kun cirka 10 12 på holdet og der ignorer han mig nærmest… Han er ligeglad når vi er meget tæt på hinanden…
Og han har også prøvet hvor han sad og spillede et to mands spil sammen med en pige fra hans klasse, så opdagede han at jeg kiggede på dem og blev lige pludselig MEGET optaget i spillet! Og det var han så ikke lidt efter… Forstår ikke hvorfor det er sådan? Synes det er meget forvirrende!
Han havde smidt sin telefon væk og det var derfor jeg lagde brevet i hans skab, nu har han fået den tilbage og jeg vil sammen med min veninde se om han havde sit gamle nummer igen ved at skrive “Hej” mens han var 2 eller 3 meter væk. Han viste den til nogen af pigerne fra hans klasse og svarede et minut senere “Hvem er du” (den besked så jeg først senere)
han havde en samtale med vores lærer og en dreng fra min klasse hvor han siger: “Hvis man elsker en, skal man være ærlig” og kigger på mig, men væk igen fordi jeg så på dem.
Hvad kan det betyde? Har spurgt andre rådgivere, en af dem sagde han mente mig… Betyder det at han vil afvise mig? Eller om han er interesseret? Eller noget helt andet?
Kh. Den forvirrede mig!
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Åh, det lyder til, at du er blevet godt ramt af forelskelse. Tak for dit brev. Det kan fylde så meget, når man er forelsket og det lyder også til, at du bruger en del tid på at tænke på fyren og hvad han mon tænker om dig. Det er svært at sige, hvilke følelser han har for dig. Det virker til, at du viser ham, at du er interesseret. Det er en god måde at forsøge at finde ud af, hvordan han føler. Det er flot, at du har taget initiativ ved at spørge til fodboldkampen – godt fundet på.
Det her brev vil overordnet handle om forskellige måder, hvor du måske kan komme mere i kontakt med ham og på den måde finde ud af, hvad han føler. Jeg håber, at brevet kan være en hjælp for dig.
Er der mon nogen situationer, hvor du kan komme i kontakt og snakke med ham i skolen? Det kunne for eksempel være i frikvarteret eller til noget gruppearbejde? På den måde kan du lære ham bedre at kende og du vil kunne se, hvordan han reagerer på, at du opsøger ham. Hvad tænker du om det og hvad ville være et godt emne at tale om fx i frikvarteret?
Det er sejt af dig, at du har talt med dine veninder om det. Det kan være, at de har nogle gode råd til dig om, hvordan du kan komme til at tale mere med ham. Det kan også være, at de kan hjælpe dig, så I er flere der går sammen og kommer i snak med ham og hans venner. Giver det overhovedet mening?
Gad vide, om du nogensinde fik svaret på SMS’en om, at det var dig der skrev? En mulighed kunne være at skrive til ham og spørge, hvordan det går med ham, fordi du har hørt, at han har fået det dårligt igen. Hvordan ville det være for dig?
Du kan også læse mere om at være forelsket på vores hjemmeside ved at trykke på det her link: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse . Det kan måske være en hjælp for dig eller inspirere dig til, hvad man ellers kan gøre.
Det er ærgerligt, at han aldrig har svaret på din besked om fodboldkampen. Hvis du er venner med nogle af de andre spillere på holdet, kan en mulighed være, at du sammen med en veninde tager ud for at se en kamp sammen, fordi I kender andre på holdet. Det kan måske åbne op for noget I kan tale om og du viser mod. Vil det overhovedet give mening eller synes du, at det ville være underligt?
Umiddelbart ud fra det du skriver, kan det godt lyde som om han synes du er en rigtig sød pige. Måske er han ikke helt klar til at gå videre, eller måske er han lidt genert og ikke rigtig ved, hvordan han skal reagere på du spørger om du må komme og se en kamp?
Man kan opleve forvirring og fortvivlelse over, hvad den anden mon føler for en. Det er ikke til at vide. Jeg kan godt forstå, at du er forvirret og jeg har talt med mange, som har haft det ligesom du. En måde at finde ud af, hvad den anden føler er ved at blive ved med at vise, at man er interesseret, smile til ham, måske sende ham en sms og ønske ham god bedring. Du kan jo også skrive du glæder dig til han er tilbage i skolen igen, han er savnet? Vær tålmodig og prøv dig frem. Du lyder som en rigtig sød og modig pige, den dreng der på et tidspunkt får dig som kæreste, er rigtig heldig.
Ønsker dig held og lykke med kærligheden. Hvis du får lyst, er du altid velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111 for at tale videre om det på.
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.