Brev
Ved ikke hvad jeg skal gøre
Hej
jeg er en pige som er fortabt
Jeg ved ikke rigtig hvordan man gøre sådan noget her. Det er første gang jeg prøver det her.
Men det hele startede med at i januar så begyndte mine forældre at slå. Jeg sagde det så til mine engelsk lærer. Jeg sagde til hende at jeg blev slået derhjemme og at jeg ikke tør at komme hjem.
Det varede til marts hvor vi fik en sagsbehandler som skulle hjælpe os. Jeg møder hende først og fortæller min del af historien. Men fordi jeg er så dårlig til at fortælle hvad det er jeg mener og føler så misforstod hun det jeg sagde. Det bliver værre der fra.
Jeg kunne mere så jeg begyndte at skære i mig selv. Da der så var gået et par måneder så møder jeg min sagsbehandler igen og hun begyndte at stoppe med at lytte til mig. Jeg fik det bare værre værre, fordi så begyndte min engelsk lærer også at ignorer mig og mine klassekammerater begyndte at sige grimme ting til som fx at jeg skulle tage at dræbe mig selv. Jeg er stadig den dag som idag mega ked af det fordi jeg ikke har nogen at støtte mig opad. Der har været flere gange jeg har prøvet at komme og spurgt om hjælp men ingen gad at lytte til mig.
Og lige nu tænker jeg at der ikke en grund til at leve hvis der alligevel ikke nogen der kan lide mig.
Der er tit jeg græder mig selv i søvne, der er også bare hvor jeg slet ikke for sovet fordi jeg er bange for dagen der kommer.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og med alt mit håb håber jeg at i kan hjælpe mig. <3
Jeg håber det gav mening.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 15 årige pige.
Hvor er det godt du skriver og hvor lyder det dog som nogle hårde måneder du har været igennem.
Hvor er det bare godt, at du har taget mod til dig og fortalt din engelsklærer, at dine forældre er begyndt at slå dig. Men, det er ikke ok, at du ikke føler at der er blevet lyttet ordentligt til dig - og at dine klassekammerater er begyndt at tale så grimt til dig. Det er på ingen måde ok, og der bør komme hjælp fra skolen til at stoppe det!
Jeg kan godt forstå,at det hele må føles lidt ensomt lige nu. Du må dog ikke miste modet, for der er faktisk mere du kan gøre.
Her på BørneTelefonen kan du få hjælp af en voksen, en bisidder. En bisidder kender til børn og unges rettigheder og kan tale med dig og gå med til møder i kommunen. Bisidderen er der  for dig og sikre at dine rettigheder overholdes, at du får den hjælp du har ret og krav på. Bisidderens opgave er at støtte og vejlede barnet under en svær livssituation. Så du bliver hørt i din egen sag, og har fokus på din side af sagen. En bisidder vil således kunne hjælpe dig med endnu en gang at tale med din sagsbehandler og hjælpe dig med at få sagt det du gerne vil.  På den måde kan du forhåbentlig få noget mere hjælp.
Jeg syntes, at du har været rigtig god til at beskrive din situation overfor mig, så hvis du får svært ved at fortælle det til bisidderen, så kan du jo vise hende dette brev.
Hvis du har behov for at få lidt mere information om vores bisiddere eller bare har brug for at tale mere om din situation, så kan du altid ringe eller skrive til børnetelefonen på tlf.116111. Der er altid en rådgiver har lyst til at lytte og finde den bedst mulige hjælp sammen med dig.
Du kan også læse mere her: , så ved du mere om, hvad en bisidder er og kan hjælpe med.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen