Brev
hjælp
Jeg har været homoseksuel i et stykke tid nu men tør ikke at sige det til mine forældre da de nok bliver rasende på mig.
jeg har en kæreste som jeg gerne vil fortælle dem om men er ikke sikker på om jeg skal gøre det.
hvad gør jeg?
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dig,
Tak for dit brev! Du skriver at du er homoseksuel, men ikke tør at sige det til dine forældre. Det kan jeg godt forstå kan være svært og synes det er rigtig sejt, at du har mod på at åbne op og skrive til BørneTelefonen! Jeg vil prøve at hjælpe dig, så godt jeg kan.
LGBT+
Når man går med nogle af de bekymringer som du har med at springe ud, så kan det være rigtig rart at vide man ikke er alene om at have det sådan. Her på BørneTelefonen er der mange som skriver til os, at de også er bange og bekymret for at springe ud med deres seksualitet. Jeg har et link her, til en hjemmeside, hvor du kan få rådgivning fra en frivillig rådgiver ved LGBT+ Danmark, som selv er LGBT+ person. Det kan være at den rådgiver kan fortælle dig, hvordan de synes du skal gøre og de har måske prøvet at have det ligesom dig. Du kan måske også finde fællesskaber med andre, som har/har haft samme bekymringer som dig!
Vi har også lavet en side hvor man kan læse gode råd til at springe ud og give tips til andre! Måske du kan finde noget derinde, som du kan bruge til noget!
Sig noget svært
Mange oplever at det kan være svært at springe ud, overfor sine forældre. Det er en meget naturlig følelse, som du slet ikke står alene med. Mange kan have god gavn af at skrive sine følelser ned og fortælle det til sine forældre i et brev. Måske du kan prøve det også? I det brev kan du måske også fortælle, om de bekymringer du har haft om at fortælle det til dem. Vi har lavet en guide som du kan bruge, til at få tips til at sige noget svært højt. Den finder du her.
Det lyder virkelig dejligt at du har fundet en sød kæreste! Det kan jeg godt forstå du gerne vil dele med dem. Du skal bare huske på at gøre det i dit eget tempo, og du skal kun gøre det, når du føler dig klar og tryg ved det. Man behøver nemlig ikke fortælle det til sine forældre, hvis man ikke har lyst.
Kærlighed og forelskelse er en dejlig ting, så jeg har også et link til en side, hvor du kan læse en masse ting om kærlighed!
Håber rigtig meget du kan bruge mit svar, ellers kan du altid skrive igen eller ringe til BørneTelefonen på 116111!
De bedste hilsner BørneTelefonen