Brev
Smerter
Hej BB
jeg er en dreng på 12 og jeg er kommet her for at spørge om noget,
det er fordi for tiden har jeg nogen gange fået ondt i hjertet og generelt brystet, ikke noget specielt men stadig ondt.
Det kommer som regel i skolen og når jeg fx. Ligger i min seng.
Har spurgt min mor og hun siger der ikke sker noget ved det,
har også været inde på en hjemmeside som jeg tror der hedder netlæge og de siger også at de havde det som ung og at det gik væk når de voksede op.
Men ville godt være sikker på at jeg måske ikke har et slags hjerteproblem,
kærlig hilsen en dreng på 12 😉
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 12-årige dreng,
Hvis man går rundt og har ondt, så kan man nemt blive usikker på, hvorfor man har det sådan. Det kan nemt komme til at fylde rigtig meget oppe i hovedet. Så det er rigtig godt, at du tager det alvorligt og prøver at finde et svar.
Jeg kan desværre ikke komme med et præcist svar på, hvad årsagen er til, at du får ondt i hjertet og i brystet. Højst sansynligt har din mor ret i, at der ikke sker noget ved det. Jeg synes dog alligevel, at du skulle prøve at snakke med din mor om det igen. Måske du kan forklare hende, at selvom det nok ikke er alvorligt, så har du brug for at få det afklaret, så du ikke skal gå rundt og tænke på det. Måske du kunne vise hende dit brev og mit svar, og så kan I snakke om eventuelt at tage til lægen. Lægen kan lytte til hjertet og fortælle dig mere om det. Det kan også være musklerne, der er spændte. Men det kan lægen svare præcist på.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen