Brev
er det i orden at sende ets barn op på sit værelse
jeg bliver tit sendt op på mit værelse jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når jeg bliver det. er det normalt
hilsen anna Frederrikke forland
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år,
Jeg kan godt forstå, at du skriver til os.
Det kan føles svært at blive sendt op på sit værelse, når man ikke ved hvorfor.
Jeg kan se på dit brev, at det tit sker for dig.
Måske fordi, din mor og far ikke ved, hvad de ellers skal gøre? Måske kan de ikke forklare sig på en god måde, du forstår? Måske tror de, at det hjælper på noget?
Det bedre, hvis de forklarer dig det, de vil sige, på en anden måde. Det er vigtigt, at du forstår din mor eller far.
Måske kan du tale med dine forældre om, hvorfor de sender dig op på dit værelse? Det er vigtigt at fortælle dem, at du ikke ved, hvorfor de gør det?  Og hvad du skal lave deroppe?
Jeg håber, at du kan få svar på dine spørgsmål af dine forældre.
Måske kan du ringe tind til os på tlf: 111 116. Så kan vi sammen tale om, hvad du skal gøre. Vi kan få ideer til, hvordan du kan spørge din mor og far.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen