Brev
Mor som er ved at dø
Brevet er redigeret af hensyn til barnets anonymitet
Hej jeg er en pige på 10 år
min mor hun har kræft og jeg er helt ude af den hvad skal jeg gøre
jeg har virkelig brug for et svar
KH
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 10 år.
Mange tak for dit brev omkring din mor. Det lyder meget alvorligt at din mor er syg, så det er godt du skriver her til brevkassen.
Jeg kan virkelig godt forstå, du er er ked af at din mor har kræft. Har du talt med din mor om alvorligheden af hendes kræft?
Du skriver i din overskrift at din mor skal dø. Er det lægen, der har sagt at din mor ikke kan blive rask af den kræft hun har?
Har du mon nogle familiemedlemmer eller voksne som du kan snakke med og som kan støtte dig? Og ved dine lærer i skolen at din mor er syg? Hvis ikke så er det vigtigt at de får det at vide, så de kan støtte dig og snakke med dig om dine tanker og din bekymring for din mor.
Det er vigtigt du ikke går alene med din bekymring og kedafdethed. Jeg tænker du måske kan snakke med mor om hvordan du har det, eller måske din far, hvis han lever sammen med jer.
Jeg vil også anbefale du tjekker denne hjemmeside ud: http://xn--nrmorellerfarbliversyg-o5b.dk/. Her kan du læse og høre om andre børn, hvis forældre er syge og få tips og tricks til når det hele føles svært.
Du er også meget velkommen til at ringe til at ringe til Børnetelefonen på 116 111 og tale med en af de søde frivillige voksne der gerne til lytte.
Et stort knus og mange kærlige og trøstende hilsner her fra Børnetelefonen