Brev
Jeg tror jeg er homo/bøsse
Hej jet hedder X Der er en dreng fra min klasse jeg synes er helt vildt lækker. Jeg har givet ham et handjob, og han kunne vist lig det. nogen gange når jeg rører ham gør han ikke noget, fx hvis jeg rører ham på benet. jeg gav ham handjobbet gor et år siden, og jeg vil gerne gøre det igen. på den anden siden ser også en masse porno og kigger tit på pik. Jeg synes stadig der er en pige fra min klasse som er rigtig pæn. Jeg ved ikke om jeg er homo
jeg overvejer at give ham drengen et handjob igen men jeg ved ikke om han vil have det. Nogen gange føles det som om han kan lide når jeg rør ham på låret og sådan. Jeg ved ikke om jeg bare skal gøre det næste gant vi skal være Sammen, hvad syntes du?
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år
Tak for dit brev. Og tusind tak fordi du skriver til BørneTelefonen, når du ikke ved, hvad du skal gøre. Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe dig så godt, som jeg kan.
Du skriver, at der er en dreng fra din klasse, du synes er lækker. Jeg får lyst til at fortælle dig, at det faktisk er helt normalt. Der er rigtigt mange, der godt kan lide en med samme køn. Prøv for eksempel at se det her brev fra en dreng på 12 år: https://bornetelefonen.dk/brevkasse/koen-og-identitet/homosexual/. Måske kan det også hjælpe dig lidt på vej?
Seksualitet kan nogle gange være svært at forstå. Når du skriver, at du har givet drengen et handjob og gerne vil gøre det igen, så tænker jeg, at det lyder som om, at du er ret glad for ham. Er det mon rigtigt?
Samtidig tænker jeg, at det ikke behøver at betyde, at du er homoseksuel. Det kan også være, at du bare er nysgerrig og gerne vil prøve det af. Nogle gange skal man prøve at give både drenge og piger en chance, før man finder ud af, hvad man bedst kan lide.
Det kan også være, at du kan lide piger og drenge lige godt? Det kaldes at være biseksuel. Måske kender du allerede til biseksualitet? Hvis du gerne vil læse om det, kan du kigge her: https://www.sexlinien.dk/emneside-seksualitet-og-koen/biseksualitet.aspx.
Det er vigtigt at huske, at det tit også handler om den enkelte person. Man kan altså godt blive glad for en dreng fra klassen nu, men senere i livet møde en pige, som man bliver forelsket i. Det finder man ud af lidt efter lidt.
Det kan også være, at du finder ud af, at du kun har lyst til at være sammen med drenge. Men uanset om du er homoseksuel, heteroseksuel, biseksuel eller noget andet, så kan det være en god idé at huske på, at det godt kan tage noget tid at finde ud af.
Det er også altid ok at skifte mening. Springer du ud som homoseksuel nu, så er det altid ok, hvis du senere finder ud af, at du hellere vil være sammen med piger. Giver det mening?
Når du skriver, at du ser porno og kigger på pik, så tænker jeg, at det er en fin måde at udforske din seksualitet på. Det er helt normalt at se porno, men det er bare vigtigt at huske på, at det er film og ikke virkelighed. Det kan du læse mere om her: https://bornetelefonen.dk/porno-paa-nettet/.
I brevet skriver du også, at du ikke ved, om du skal give drengen et handjob igen næste gang I er sammen. Jeg kan godt forstå, at du kommer i tvivl. Især fordi du ikke ved, om han vil have det. Hvis jeg var dig, så tror jeg, at jeg ville spørge ham.
Jeg ved godt, at det kan være svært, men du virker som en super modig dreng. Det er ikke alle, der tør at skrive til BørneTelefonen og fortælle om sine tanker og følelser på den måde. Det er virkelig sejt.
Hvis du synes, at det er for svært at tale med ham, så kan du måske skrive et brev til ham i stedet. Så behøver du ikke at tænke over, hvad du skal sige. Brevet kan du så give ham næste gang, du ser ham. Ville det mon være en bedre mulighed for dig?
Har du brug for at tale med en voksen om det, så kan du få super god rådgivning om sex og seksualitet her: http://privatsnak.dk. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til BørneTelefonen eller skrive ind til os igen. Vi er her altid for at hjælpe.
Jeg håber i hvert fald, at du vil overveje at tale med drengen om det, så du kan få ro indeni. Men mærk efter i dig selv. Det er kun dig der ved, hvad der føles rigtigt for dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen