Brev
Trivsel gennem mine skoler;-i
Hej børnebrev kasse
Jeg er en pige ved navn B….. 😉 jeg har gået på fire skoler den første flyttede jeg fra fordi min bror blev smidt ud og jeg ville med, så flyttede jeg til en klasse hvor der gik en elev med nogle lidt sindsyge forældre, så flyttede jeg til den næste skole…
og nu kommer hovedsagen i det her brev, jeg startede på skole s……., som ligger på L……, jeg var begyndt at falde ind, og klassen var det bedtse for mig, de tog mig for den jeg var, fik mig til at være en person jeg var tilfreds med, klassen var helt spciel udeover alle andre, klassen lavede alt fra narre streger og hvad teenager nu elers finder på i fri tiden, men så fik vi den her lære, P”
Hun var skide sød mega, men så lærte vi henden at kende, hun sagde grimme ting til som at mine tænder sd ikke perfekte/som perler på en snor, nogle prøvede at tiltrække drenge i deres tøj, og hun sagde det foran klassen, en dreng havde mere sul på kroppen end henden og nogle lignede billige nogle med lip clos,, og ja mere end det sagde hun.
Så var vi virkeligt blevet tret af det, klassen begyndt at svare henden igen, så vi lavede numre med henden, gjorde ting bag hendes ryg. Nu fik vi en ny dansk lære , og vi havde vikeligt problemer med p” der det var svært for hun kendte os ikke, nu blev der tegnet grimme tegninger af henden på tavlen, og hun var gået op og vist dem til inspektøren, men han vidste intet om hendes opførsel, jeg havde fået skylden for den, og jeg havde ikke engang skrevet navn over den, jeg havde kun lavet næse og mund, nu blev jeg kaldt til møde helt alene mede skoleinspektørren, midt i hj.kundskab, og vi sad og snakkede om tegningen og hvad pige havde sagt, han var lige-glad jeg skulle bare stoppe med at mobbe!!? P”
nu var jeg rassende, jeg kom så ned til time igen, og stod og fortalte alle hvad der var sket, en AKT lære der er hjælper lære for os tog mig ud, hun begyndte at snakke om mig og P”,, jeg begyndte at græde, når.. nu kom rektor op i klassen en dag og snakkede med alle, og fik ad hvide vi skulle starte på nu, det kunne vi jo ikke bare, og det var svært nok i for vejen når en pige lige havde taget 20 h-piller i klassen, jeg blev pludselig kaldt til møde med mine forældre, og skoleinspektørren, jeg blev ligefrem smidt ud, over hvad?..:(
jeg gæd på vej hjem græd og græd jeg ringede rundt til veninderne, det var svært, jeg brød helt sammen, når nu flyttede jeg over til byskolen, jeg har det skide dårligt, jeg føgler at jeg ikke skal have nogle rigtige venner?.. jeg skal hele tiden skift skole,, jeg føgler mig ikke ind i den nye klasse jeg gidder ikke i skole og nogl gange sider jeg og er ved at tude, jeg vil så gerne snakke med en akt lærre der over, men kender jo ikke skolen, og jeg føgler der intet er at snakke om men, det føgler jeg når jeg ligger vær weekend næsten og græder fordi jeg føgler at jeg vil begå selvmord..
nogle gange for jeg lyst til at skyde P”’. og som min mor siger, kun rigtige venner vil holde kontaken, jeg er bange for at de ikke kan holde kontakten. Hjælp:(
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære B......
Tak for dit brev. Jeg kan sørme godt forstå, at du er træt af alle de skoleskift, og det lyder bestemt ikke rart den måde det foregik på på din gamle skole, hvor du blev smidt ud fra. Det var ærgerligt, at jeres klasse kom til at køre så skævt, efter I fik lærer P, og meget ærgerligt at det endte på den måde. Jeg forstår godt, at du er vred på hende og måske også på skolen, og jeg forstår at du nu er bekymret for, om du mister de venner du havde på skolen.
Du føler ikke, at du er faldet så godt til på den nye skole, og jeg tænker, at det lyder som en rigtig god ide, at du hurtigt kommer til at snakke med en akt lærer eller med en anden lærer om, hvor sårbar du føler dig og hvor ked af det du er over hele situationen. Det er jo meget vigtigt for dig, at det nu kommer til at fungere med den nye klasse, så det er nok en god ide at du får hjælp til det, med de erfaringer du har med dig. Jeg synes, at du beskriver din situation så godt i dit brev. Hvad med at vise dit brev til din lærer eller måske en anden lærer på skolen..? Så tænker jeg, at de må sætte dig i kontakt med enten akt læreren eller en anden fagperson, som kan hjælpe dig.
Jeg tænker også på, om din mor ved, hvordan du har det? Måske skulle du også vise hende dit brev, eller fortælle hende om det, så hun også kan støtte dig..?
Jeg håber virkelig, at du går videre med det, da du fortjener og har brug for at få ro omkring dig, så du kan få det godt i din nye klasse og med dig selv. Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du har lyst til at tale videre med en rådgiver.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få flere gode råd om selvmordstanker
Selvmordstanker er ofte et tegn på, at man står i en situation, som er svær og som man ikke kan klare alene.
Der kan være mange forskellige årsager til, at man får selvmordstanker. Det kan fx være at man har mistet nogen tæt på. Det kan også være, man har oplevet noget, der har gjort en rigtig ked af det. Eller måske man undrer sig over meningen med livet og derfor tænker på døden.
Hvordan takler man selvmordstankerne? Det første skridt er at tale med nogen om det, det er nemlig vigtigt, at du ikke går alene med tankerne. Men hvordan fortæller man nogen om sine selvmordstanker? Måske man er bange for at gøre andre kede af det eller måske man ikke lige ved, hvordan man starter sådan en snak.
På siden her, kan du finde gode råd og hjælp til hvordan man fortæller noget svært.