Brev
Jeg giver op!!
Kære bb!
Jeg vil fortælle jer ligt om mit liv.
Det hele start med at vi flyttede skolen, siden vi flyttede gik mit liv kun ned af, jeg kunne ikke pas ind nogle stader og jeg følt alle hadet mig og var ligeglad med mig, man eftersom vi altid havde problemer i min klasse fyldt det ikke så meget i mit liv endtil jeg skulle i 6 klassen.
Jeg begyndte med at have dårlig selvværd og begyndt at hade mig selv mere og mere.
Jeg kun ikke længer være glad eller jeg vidste folk at jeg var glad, man inderste inde havde jeg lyst til at ligge mig ned og dø.
6 klassen var okay god endtil ejg skulle skrifte skolen igen jeg havde fået en rigtig drengven og jeg holdte utrolig meget af ham, man han glemt mig en uge før jeg skulle flytte
han var ligeglaad med mig og alt muligt og jeg cuttede rigtig meget, jeg cuttede hverdagen og jeg var altid bang for at folk skulle finde med af så jeg gik med langærmer heletiden og kunne ikke være med i de flest ting som de andre lavede.
Jeg flyttede skolen tilbage på mig gamle skolen, man da havde jeg mistede min bff og hun havde fundet en anden
og alle de dejlig søde voksnede var da ikke mere og jeg fik det værre, man talt ikke med nogle om det.
jeg begyndte for alvor at ligge en stor had til mig selv, jeg mistede alt det selvværd og selvtillid jeg havde tilbage
jeg begyndte at kaste op efter jeg havde spiste og cutte ( jeg er utrolig overvægt, vejer 95 og er 15) jeg fik også rigtig mange selvmords tænker efter jeg mistede min første rigtig dreng-ven og min vægt
jeg har ikke lyst til at gå ud af hus i frygt for at folk skal grin af mig, af min vægt og min alting jeg er klare til at ligge mig ned og dø.
Jeg gå i 7 nu og mere end nogensinde ønsker jeg at dø og jeg har tænkte mig at gennemfør det for jeg vil ikke mere jeg kan ikke mere, man jeg behøver ikke mere for jeg ved hvornår det sker sry to say but I can’t anymore.
Farvel plz svar mig det er første gang hele sandhenden om hvordan jeg har det er ud jeg kan ikke mere. jeg har ikke nogle fremtiden foran mig, jeg har givet op for 4-5 månder besluttede jeg at gør det jeg kan ikke mere vil ikke mere.
Jeg er klare, jeg kan ikke se gruden til at lev nå jeg ikke gør noget rigtigt.
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Jeg har så meget respekt for, at du har valgt at skrive herind – især fordi jeg ved, at det har krævet rigtig meget af dig. Når man har det så svært med sig selv, som du skriver, skal man have hjælp. Det er med andre ord ikke muligt at hjælpe sig selv. Derfor må du ikke give og. Du skal i stedet for bede om hjælp.. også selvom jeg godt ved, at det er svært.
I dit brev nævner du ikke dine forældre. Derfor får jeg lyst til at spørge dig, om de måske ved, at du har det svært? Måske har de spurgt ind til dig? Det kan også være, at du har været god til at ”virke glad”, selvom det slet ikke er sandheden, så måske ved de slet ikke, at du har brug for deres hjælp?
Når man er nået dertil, hvor du er, kan man ikke længere holde til at spille skuespil – det gør simpelthen så ondt. Jeg ved fra andre unge, at det indimellem kan være lettere at fortælle ”sandheden”, hvis man skriver den ned. Måske kunne du prøve at skrive et brev, hvor du forklarer, hvordan du har det. Hvis det er for svært at gøre igen, kan du sagtens vise det brev, som du har sendt herind. Her gør du det nemlig virkelig klart, at du har brug for de voksnes hjælp. Hvem vil du mon vise brevet til, som den første voksen eller en ven/veninde, der kan støtte dig i at få hjælp?
I brevet nævner du også ”nogle søde voksne”, som desværre ikke længere arbejder på din skole. Mon der er en anden, som du kunne snakke med i stedet? Du kan også give/vise brevet til en voksen fra skolen, fx din klasselærer. Så er det lærerens ansvar at sørge for, at du får hjælp til at få det godt. Mange unge kan have rigtig stor gavn af at tale med en professionel, fx en psykolog, hvis man "tænker dårligt" om sig selv. Så kan man nemlig lære at holde af sig selv, og du er lige så meget værd og dejlig, som resten af dine klassekammerater og alle de andre mennesker, som er omkring dig.
Jeg håber så meget, at du tør bede om hjælp igen - ligesom det modige brev, som du har skrevet herind. Næste skridt er at vise det til nogle voksen, der er omkring dig, så de kan hjælpe..
Du er også altid meget velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen på 116111.
De allervarmeste hilsner
BørneTelefonen