Er jeg pædofil?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej

Jeg kan godt forstå, at du gør dig mange tanker. Pædofili bliver der talt og skrevet meget om. Man kan tydeligt mærke, at samfundet lægger stor afstand til pædofili. Denne afstand kan gøre det ret svært at tale om de følelser og billeder, man bliver ramt af.

Når man ikke kan tale med nogen, er det svært at orientere sig – og det er svært at vide hvor i samfundet, man kan få hjælp. Derfor er det så godt, at du nu har skrevet til brevkassen. På brevkassen kender vi et sted, hvor du kan tale med en virkeligt venlig og kompetent person, der kan rådgive dig.

Rådgiveren har stor erfaring og ved rigtigt meget om, hvad det vil sige at være ramt af tvivl og bekymring. Rådgiveren kan også konkret hjælpe dig med at guide dig videre til mere hjælp. Du kan også se videoer og tage en test på siden, hvor du finder rådgiverens telefonnummer. Se her CTRL

Måske blev dette svar lidt kortere, end du havde regnet med. Men jeg vil bare så gerne have, at du får den skarpeste hjælp, så du kan få det bedre inden alt for længe … du har jo allerede gået med bekymringen ret længe.

Jeg er ret sikker, at du sagtens vil turde tage fat i denne mulighedet . Du har jo allerede vist, at du tør skrive herind for at få hjælp. Fortsæt med at bruge dit mod og din handlekraft til at få det bedre – på denne måde giver du sig selv de allerbedste betingelser for meget snart at få det bedre.

Mange hilsner BørneTelefonen

læs og giv råd til at springe ud

Vil du gerne fortælle din familie og venner om din seksuelle orientering?

Her kan du få andre børns gode råd til, hvordan du kan gøre det. Du kan også dele dine egne oplevelser og gode råd.

få flere gode råd og viden om seksuel orientering

Er jeg homoseksuel? biseksuel? Aseksuel? Og hvornår er man overhoved sikker? Det er spørgsmål, som vi oplever, fylder meget på BørneTelefonen.

Der findes ikke noget rigtigt eller forkert svar. Det kan være meget forskelligt, hvordan man mærker sin seksuelle orientering. Nogle oplever også, at deres seksualitet ændrer sig flere gange i livet. Det handler om, hvad du føler dig tryg og godt tilpas med.

Her kan du teste din viden om seksuelle orienteringer, få andre børn og unges gode råd til at springe ud, og få hjælp til hvordan du kan blive mere tryg ved din seksualitet