Drenge

Hej børnetelefon jeg er en pige på 12 år. Jeg skrav på snap med en dreng. Hen fandt ud af vor jeg Bode og nu troger han mig med og komme vis jeg ikke mødes med ham. Jeg syndes det er pinlig at sige til min forældrer. hvad skal jeg gøre og jeg er bange. Er der nogen der har det samme problem

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Du har sendt dit brev til Børn Hjælper Børn. En fra BørneTelefonen har besluttet, at det er bedst, at du får svar af en voksen rådgiver. Vi håber, at du alligevel vil kunne bruge svaret. Dit svar kommer her:

Kære pige 12 år,

Hvor er det godt at du skriver. Jeg kan virkelig godt forstå, at du bliver bange. Vi oplever faktisk rigtig tit, at børn på din alder bliver truet på snapchat. Det er slet ikke i orden. Ingen børn fortjener at være alene med dit problem. Så hvor er det godt at du spørg om hjælp.

Jeg får sådan lyst til at fortælle dig hvor sejt det er, at du nu siger fra. Det kan være rigtig svært. Du kan mærke at det han gør er forkert, og det har du helt ret i.

Jeg ved fra andre børn som har stået i samme situation som dig, at det kan være rigtig pinligt at skulle sige til sine forældre. Dog ved jeg også, at det har været en kæmpe hjælp for de andre børn, at sige det til deres forældre. Måske kan det føles lidt pinligt til at starte med, men efter vil det føles som en sten der er blevet fjernet fra ens hjerte.

Nu kender jeg ikke dine forældre. Dog ved jeg ved at forældre altid ønsker, at deres børn har det godt. Derfor bliver forældre oftest rigtig glade, når deres børn fortæller dem om deres bekymringer. Jeg kunne forestille mig, at dine forældre ville blive rigtig glade for, at kan få lov til at hjælpe dig.

Nu har du været så sej at skrive herind. Kunne man forestille sig, at du viste dine forældre eller en anden voksen du er tryg ved, det her brev? Måske har du en god ven, som kan hjælpe dig med at vise det?

Jeg hepper på dig og tror på at du kan. Du er også altid velkommen til at skrive igen eller ringe til os på BørneTelefonen. Nummeret er 116 111, og det er helt gratis at ringe.

Her kan du se en video om, hvordan man for tæller noget svært:https://bornetelefonen.dk/fortael-noget-svaert/

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Andre der Hjælper

Der findes også andre steder, hvor du kan få rådgivning og hjælp.

Måske har du brug for at tale med en ekspert, der ved rigtig meget om lige præcis dét, du tumler med.

Fandt du ikke den hjælp, du søgte efter? Her er en liste over andre, der også har rådgivning for børn og unge.