Brev
Tanker der fylder i hovedet giver til selvmord
Kære brevkasse
jeg bliver drillet og folk siger en masse ting om mig
og mens det står på jeg tænker om det kan være rigtig
men så bliver jeg ked af det og føler at jeg bare kan dræbe mig selv
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
hjælp
Kærlig hilsen pigen med selvmordstænker
Pige

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Hvor blev jeg ked af det, da jeg læste dit brev. Ingen skal gå rundt alene med hovedet fuldt af onde ord, som dumme mennesker har puttet derind.
Nej – de har ikke ret. Det er ikke rigtigt det de siger, og det er slet, slet ikke i orden, at de er sådan mod dig.
Det lyder som mobning, og det forstår jeg godt, at du er meget ked af. Godt at du skrev om det til Brevkassen.
Har du også snakket med nogen om det? Fortalt nogen om hvad der sker?
Hvis man ikke fortæller nogen om, hvor ked af det man er, så kan tankerne let vokse sig større.
Mit råd til dig er: Snak med nogen hurtigst muligt. Din mor, din far, en lærer eller en pædagog. Kender du en rar voksen som du kan tale med? Det kunne også være en bedstemor eller en anden person fra din familie?
Hvis mobningen sker i skolen, skal lærerne stoppe det. Prøv at læse BørneTelefonens gode råd om drillerier og mobning her: https://bornetelefonen.dk/tema/mobning-drillerier, for der er også nogle ideer til, hvordan du kan få fortalt din lærer, at du går og er ked af det.
Har du lyst til at tale med os, kan vi også hjælpe dig videre. Du er meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen – vi har åbent hver dag fra kl. 11-23 på nr. 116 111.
Mange kærlige tanker fra BørneTelefonen