Brev
Usikker kærlighed
Hej BB
Jeg er en pige på 14 år, der har gået rundt i et stykke tid nu og har ikke rigtig kunnet få svar på det, jeg ønsker.  Derfor tænkte jeg at jeg kunne skrive her til, i håp om i kunne svare mig på det jeg vil spørge om. Det lyder sådan: sidste år gik jeg på en anden skole, på den skole er der denne her fyr, som er mega sød.
Jeg gik i klasse sammen med ham. Han har en halvsøster jeg snakker med hveranden weekend, fordi der er hun hjemme ved hendes far. Hendes far er kærester med fyrens mor. Tilbege til mit problem.. Det er nok lidt sært, han bor lige overfor mig, men snakker sjældent med ham. Da jeg har meget at se til i hverdagene og det har han sikkert også.
Nytårsaften var en veninde og jeg hjemme ved mig og holde nytår, Fyren og hans halvsøster holdte også nytår hjemme så vi snakkede sammen om aftenen. Der var han jo rigtig sød. Her for nogle uger siden var jeg på skøjtebanen med hans halvsøster, jeg regnede med at det bare var mig og hende, men nej, fyren og en af hans kammeratter skulle også med. Det var jo bare dejligt, for så kunne jeg snakke med ham igen. Sidst jeg havde snakker med ham var nytårsaften.
Men efter vi var på skøjtebanen fandt vi en café, hvor vi fik varm kakao, det var rigtig hyggeligt og vi fik snakket en del. Den dag gik det op for mig at han var mere end sød, lige siden den dag har han bare været i mine tanker.Jeg har ikke rigtig snakket med ham siden, da min mobil har været på værksted, så har ikke længere hans nummer:( men ville virkelig gerne have det så jeg kan skrive til ham.
Mit problem er at jeg vildt gerne have fat i hans nummer, jeg er bare for genert til at spørge om det, så har jeg også andre problemer jeg synes jo han er alletiders men jeg ved ikke hvad han synes om mig. Men hvis nu der blev noget så er der endnu et problem. Ville det ikke være akavet hvis fyren og jeg havde noget, når jeg er rigtig gode venner med hans halvsøster?
Når jeg tænker på det, så er det med til at jeg ikke tør at komme tættere på ham. Jeg håber i ville give mig nogle råd til hvad jeg kan gøre ved det, for som jeg har nævnt tideligere, han er bare alletiders..
Hilsen den tvivlsomme pige
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige.
Tak for dit brev. Der er ofte meget usikkerhed når man møder kærligheden, og det kan være rigtig svært at være forelsket og ikke vide om det er gengældt. Jeg kan forstå, at du er blevet forelsket i dejlig fyr, som du tidligere har gået i skole med og at han er halvbror til en pige, som du er blevet rigtig gode venner med. Du har set ham ved forskellige lejligheder og har nydt at snakke med ham, og nu spørger du hvordan, du videre skal kontakte ham. - Og om det er i orden at gøre, når du nu kender hans halvsøster.
For at tage det sidste først, så ser jeg personligt ikke noget problem i at du kender hans halvsøster, men i sidste ende er det jo dig, der skal beslutte om det vil være et problem for dig...
Det er tit super dejligt at være forelsket, men også en sårbar situation, hvor man er bange for at blive afvist. Det er forståeligt, at du gerne vil fortælle ham, at du synes om ham og gerne være mere sammen med ham.Det er altid svært, når man er i en situation som din, at finde ud af om han nu også synes om dig. Men som jeg kan se det, så vil det være oplagt, at du spørger hans halvsøster.
Du kunne måske få hende til at fortælle ham, at du gerne vil have hans mobilnummer og måske få hans tilladelse til at give dig hans nummer. På den måde kunne du jo så indirekte finde ud af, om han er interesseret i dig. Sig fx til hende, at du er rigtig glad for at have lært hende at kende, men at du er nødt til at spørge hende om hun kender noget til sin halvbrors følelser. Du kunne e.v.t. fortælle hende, at du håber hun vil være ærlig og sige fra, hvis hun føler hun ikke vil blande sig.
Måske kunne du også fortælle hende, om de overvejelser du har gjort i forhold til dit og hendes venskab og dine følelser for hendes halvbror. Måske vil hun give dig hans mobilnummer eller tale med ham for dig..? Jeg tænker, du også kunne fortælle ham det ansigt til ansigt, eller hvis du synes det er lettere. Du kan måske sende ham en sms og fortælle ham, du er glad for ham, og at du gerne vil lære ham bedre at kende. Du kunne måske foreslå, at I tog i biografen, eller så en film hjemme hos dig? Måske det er lettest for dig, at tale med ham, hvis I er alene sammen?
Der er mange muligheder – jeg tænker, du bare skal kaste sig ud i det! Skulle du have behov for flere gode råd, så kunne du ringe til BørneTelefonen på 116 111. Det er anonymt og gratis!Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive igen!
Kærlig hilsen BørneBrevassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.