Brev
tøger ikke
hej
jeg er en dreng på 11 år jeg er forelsket i en pige nede fra min klasse
jeg tøger ikke sige det til hende eller nogen andre
hvad skal jeg gøre
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år.
Hvor er det dejligt, du er forelsket dig i en pige. Jeg ved godt, at det både kan føles dejligt og være hårdt på samme tid.
Man kan blive helt glad og også blive lidt ked af det, fordi man ikke ved, om hun også kan lide en tilbage.
Måske kan du få hjælp af en ven, der kan spørge hende om hun kan lide dig? Så kan du finde ud af, hvad hun synes om dig og hvis du tør, kan du måske skrive det til hende.
Du kan for eksempel kigge på hende og prøve, om du kan få øjenkontakt. Du kan også smile til hende. Du kan måske også sige til, at hun ser sød ud, griner på en sød måde eller rose hende for noget, hun gør.
Hvis du tør gøre lidt mere, så kan du finde ud af, hvad hun kan lide at lave og så måske snakke med hende om det.
På den måde, så kan du vise hende, at du synes, hun er sød.
De kærligste hilsner
BørneTelefonen