Brev
pige prublemer
hej
jeg er en drang på 12 snart 13 år og jeg er forelsked i en pige fra min skole og kan ikke slippe tanken om hinde
dere for kan jeg ikke konsentrære mig i timen og jeg har det svært nok i forvejen og det gør det ikke lige fram nemere men det går også onde at vide at hun kan lide en anden fra 7 og vi går i 6
hvad syndes i jeg skal gære?
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12,
Tak, for dit brev. Forelskelser er en mærkelig ting. Det føles så rart inden i og samtidig kan det forvirre og fylde alt for meget.
Noget af det svære ved forelskelser er, at man sjældent ved, hvordan den anden har det. Du skriver, at hun er vild med en fra 7. Klasse. Det kan jeg godt forstå, at du har det svært med. Men sådan er det desværre nogle gange med forelskelser
Det er altid en god idé at vise interesse, for den man er vild med. Nogle gange kan det være godt at sige det direkte. Andre gange kan det være en god idé først at blive gode venner med den man er vild med. Og på den måde komme tættere på hende.
Jeg tænker, at det måske kan være en idé for dig at se om, du kan lave nogle ting sammen med hende i skolen. Måske kan I lave nogle opgaver sammen. Eller tale sammen i et frikvarter.
Det er også rigtig godt, hvis du har nogle venner du kan tale med om det. Måske kan I sammen lave noget med hende og hendes veninder. Eller de kan måske hjælpe dig med få talt med hende.
Du kan måske også bruge vores scoreguide, så kan du klikke her: Scoreguide
Det lyder ikke rart, at du ikke kan koncentrere dig i timerne. Du skriver også, at du har det svært nok i forvejen. Jeg tænker på, om du mon har nogle voksne at tale med om det. Ellers er du altid velkommen til at bruge BørneTelefonen igen.
Heks og lykke med, at få talt lidt med hende du er vild med. Måske kan det hjælpe lidt på alle dine tanker.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen