Forelskelse

Hej

der er en pige der gik i min klasse og jeg er forelskede i hende jeg kan ikke slippe tanken om hende problemet er at hun ikke kan lide mig jeg har fortalt hende om mine følelser men hun afviste dem bare

hvad skal jeg gøre

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 12-årige dreng

Tak for dit brev!

Jeg kan sagtens forestille mig, hvor svært det må være for dig. Det er ikke altid så nemt med forelskelse og følelser. Når man er forelsket, kan man næsten ikke tænke på andet end den, man er forelsket i. Der er mange både dejlige, men også svære følelser. Det er helt naturligt for alle.

Man bestemmer desværre ikke selv, hvem man bliver forelsket i. Og man kan desværre heller ikke bestemme, hvem der bliver forelsket i en.

Der er rigtig mange børn og unge der skriver til os, om helt de samme følelser du har omkring forelskelse. Så du er bestemt ikke alene om at have det sådan.

Du har fortalt pigen du er forelsket i, om dine følelser. Men du skriver, hun bare afviser dem. Måske er hun bare usikker på, hvad hun føler for dig? Eller måske er hun ikke forelsket i dig? Det kan være svært at finde ud af, hvordan den anden har det.

Du har allerede fortalt hende om dine følelser. Hvis du har mod på det, kunne du måske spørge hende, hvad hun føler for dig? Så du kan blive helt afklaret.

Du kan fx sige: “Hvordan har du det egentlig med mig? Tænker du, vi er venner eller mere?”

Hvis hun ikke er forelsket i dig, så bliver du nødt til at acceptere det. Det er helt okay at blive ked af det.

Når man er ked af det, kan det hjælpe rigtig meget at snakke om det. Du kan måske fortælle din mor eller far om pigen. Eller du kan dele det med en af dine gode venner, du stoler på.

Heldigvis er det altid sådan, at efter en tid dukker der en anden rigtig sød og dejlig pige op, som du måske bliver ligeså forelsket i.

Du er super modig, at du har fortalt om dine følelser. Det er virkelig godt gået. Det viser, du er rigtig god til at mærke og fortælle om dine følelser.

Det er rigtig godt at kunne.

Håber du kan bruge mit svar. Ellers er du meget velkomme til at skrive igen eller ringe på BørneTelefonen 116111.

De bedste tanker og ønsker fra BørneTelefonen!

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.