Brev
Min kusines veninde
Hej BB
jeg tror at min kusines veninde har føelser for hun har spurgt mig om jeg har kæreste (jeg sagde nej) og hun flirter lidt med mig og hun blir ved med at kigge på jeg synes at hun er søde hvad skal jeg gøre
p.s hun er 9 og jeg er 11
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år
Tak for dit brev. Jeg er glad for, at du har skrevet ind til os, for alt det der med kærlighed kan godt være lidt svært at finde rundt i...
J
Som jeg læser dit brev lyder det som om, du godt kan lide hende og måske gerne vil være kærester med hende, er det rigtigt..?
En måde hvorpå du kunne finde ud af, om hun også godt kan lide dig, er jo at spørge hende direkte, eller måske på en sms hvis du synes, det er nemmere. Hvis du ikke har hendes nummer, kan du prøve at spørge din kusine om du må få det. Hvis du ikke synes, det er så rart selv at skulle spørge hende, kunne du jo også spørge din kusine, om hun måske kunne spørge for dig..?
Hvis du så finder ud af at hun godt kan lide dig, er det måske lidt lettere at spørge hende om I så skal være kærester. Her opå hjemmesiden er der et tema om forelskelse, hvor der blandt andet også er nogle gode tips. Måske kunne du have glæde af at tjekke det ud..? (klik her>>)
Hvis du får brug for det, er du velkommen til at skrive herind igen, eller prøve at ringe til BørneTelefonen på 116 111
God fornøjelse
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.