Brev
Kommer det til at holde?
Hej BB
Jeg har et problem og håber at i kan hjælpe mig.
Jeg har bare verdens bedste kæreste og vi har været sammen i ca. 1 år jeg elsker han over alt på jorden, men efter sommerferien skal vi begge på efterskole (langt væk fra hinanden) og jeg er meget nervøs og bange for om vores forhold kommer til at holde
det vil jeg Selvfølelig gerne have.
Hilsen pigen som ikke vil miste sin kæreste
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Tak for dit brev. Hvor er det dejligt at høre, at du har en kæreste, der er så fantastisk. Det lyder til I har det rigtig rart sammen. Når man står over for nogle store ændringer, og man har en, man holder af, er det normalt at blive nervøs for at miste det. Det kan vise en, hvor glad man er for det.
Jeg kommer til at tænke på, om dig og din kæreste har snakket om, hvordan det kommer til at være, når I tager på efterskole? Jeg ved fra andre, at det ofte er en tid, hvor der sker rigtig meget sjovt og spændende. Mange er derfor ikke hjemme så tit, og mange udvikler sig også rigtig meget. Jeg tænker derfor, det kunne være en god idé for jer at snakke om, hvordan I forestiller jer tiden på efterskole kan komme til at se ud. På den måde ved man, hvor man har hinanden. Det kan også gøre, I ikke behøver at bruge så meget tid på efterskolen på at bekymre jer om jeres forhold, men derimod kan nyde tiden.
Måske I kan aftale I i starten skriver lidt sammen hver dag, måske ringer og siger godnat og så mødes hjemme når det er muligt i nogle weekender? Huske hinanden på at I elsker hinanden, men også give hinanden plads til at nyde jeres efterskoleophold.
Det kan også være en idé at snakke med nogle veninder omkring det. De kender dig og har måske nogle gode råd til, hvordan du kan håndtere det hele.
Jeg ønsker dig al held og lykke med din kæreste og efterskolen
Venlig hilsen BørneTelefonen