Brev
Kærste eller ej
Hej
Jeg har det problem at jeg har fået en kæreste men jeg kan ikke rigtig lide ham på kæreste måden fordi at jeg kan lide en anden og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, om jeg skal holde på min kæreste eller om jeg skal vælge ham den andem jeg kan lide
Hilsen dem fortabte pige
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Tak for dit brev.
Jeg kan forstå på dit brev, at du har en kæreste, som du ikke rigtig kan lide. Du er i tvivl om du skal beholde ham, fordi du egentlig bedre kan lide en anden.
Jeg tænker, at du skal lytte til dit hjerte. Hvis du ikke er glad for din kæreste og i virkeligheden bedre kan lide en anden, så vil jeg foreslå, at du stopper forholdet. Det kan selvfølgeligt være svært for ham og dig. Men det er også vigtigt, at du ikke er i et forhold med en, du ikke har følelser overfor. Det er jo på en måde ikke fair overfor ham eller overfor dig. Han fortjener jo, at du er forelsket eller bedst kan lide ham. Sådan er det ikke længere, så det er nok bedst, at du slutter forholdet, så du er tro mod dig selv og ærlig over for ham.
Jeg håber, at du følger dig hjerte og finder ud af det med ham den anden, som du kan lide.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen