Brev
Kæreste
Hej
jeg kan godt lide en pige men jeg har ikke snakket så meget med hende.
Jeg synes det er lidt svært måske at blive kærester fordi hun går på min gamle skole. Og at det vil tage 3 timer at komme hen til hende. Men jeg har elsket hende siden jeg så hende.
Jeg er 12 år og flyttede i 4 klasse. Men hun har altid betydet noget for mig. Måske behøver hun ikke at være min kæreste men jeg vil bare gerne være i en form for kontakt med hende.
Jeg ved bare ikke hvordan jeg kan skrive til hende og om jeg bare skulle lade hende være for det kan være lidt mærkeligt at skrive til hende når der er gået 1 år. Men jeg vil gerne gen opfriske venskaben mellem mig og hende. Eller måske kunne jeg blive lidt mere end Ven med hende.
Jeg har i hvert fald altid kun haft hende her i mit hjerte og ikke nogen andre. Jeg har i hvert fald tænkt på hende i lang tid. Jeg synes i hvert fald at det bare vil være lidt pinligt at skrive til hende igen.
Håber at i kan hjælpe.
HILSEN DRENG PÅ 12 ÅR
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 12 år
Du skriver, at du er forelsket i en pige fra din tidligere skole, og at du har tænkt på hende gennem lang tid. Som jeg forstår dit brev, har du ikke set pigen i et år.
Jeg forstår godt, at du gerne vil have fundet ud af, hvad der er bedst at gøre. Du har jo gået og tænkt på pigen i rigtig lang tid. I er begge meget unge, og der kan ske meget i løbet af et helt år. Derfor skal du også være forberedt på, at pigen måske kan have forandret sig.
Jeg syntes alligevel, at du skal gøre forsøget med at kontakte hende. Måske kommer der et godt venskab ud af det, og måske viser det sig bare, at I er vokset fra hinanden, men så er det jo sådan.
Når du har tænkt på pigen gennem så lang tid, vil jeg tro, at det er vigtigt for dig at få fundet ud af, om det er et forhold, der skal udvikles – om I skal lære hinanden bedre at kende – eller om det måske slet ikke er, som det var, da I gik i skole sammen for et år siden.
Jeg syntes, at du skal prøve at skrive til hende, men samtidig være forberedt på, at der måske slet ikke kommer noget ud af det. Jeg tror, at det vil give dig ro til at komme videre med det teenageliv, du snart skal i gang med.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen