Brev
Jeg er forvirret
Hej børnetelefonen, jeg vidste ikke hvor jeg ellers skulle skrive hen..
Jeg er en pige på 14 år, det lyder nok ikke af meget, men jeg har altid opført mig ældre.
Jeg er faldet virkelig for en dreng der går på årgangen over mig. Men det mærkeligt, for vi har aldrig talt sammen, og han er ikke engang specielt pæn, men det er ligesom om at når vi går forbi hinanden er der noget specielt mellem os, men jeg ved ikke hvad.
Jeg har drømt om ham mange gange nu, og jeg tænker på ham konstant, som i virkelig hele tiden, jeg kan slet ikke få ham ud af hovedet.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg tør ikke snakke med ham, da jeg ikke ved om han også har lagt mærke til mig på den måde som jeg har lagt mærke til ham, og jeg er virkelig genert.
Han plejede at like mine instagram billeder (stadig i ny og næ) og mine facebook opslag, men han gør det ikke længere, og jeg føler mig virkelig ked når han ikke gør det.
Jeg ved ikke om det er et tilfælde, men han parkerer tit sin cykel ved siden af min, selvom der er mange andre pladser, og når jeg venner ryggen til siger folk til mig at han kigger på mig, men jeg tror bare at det er fordi at han synes at min stil er fed..
Så fortæl mig, lyder det som om at han har lagt mærke til mig? Og hvordan skal jeg få talt med ham? Vil ikke tænke på ham hele tiden som jeg gør nu, vil bare gerne lære ham at kende så jeg ikke skal tænke på ham for altid.
-anonym
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 14 år.
Jeg tror, at drengen fra din skole har lagt mærke til dig, ud fra de ting du fortæller. Men det er svært at svare på, om det er fordi han er interesseret i dig eller fordi han synes du har en fed stil, som du selv skriver.
Du kunne måske prøve at skrive til ham over instagram eller facebook? Der har I jo allerede lidt haft en kontakt i og med, at han liker nogle af dine ting. Du kan måske skrive til ham næste gang han liker et billede eller et opslag? Hvis du ikke kan vente på det, kan du også sagtens skrive til ham uden, at han har liket noget.
Du kan måske spørge ind til det han har liket, eller om han skal lave noget sjovt i weekenden. Hvis der er et eller anden arrangement i skolen eller noget som I har tilfælles, så kan du også skrive om det. Det kan f.eks. være en fest, en temauge eller lignende.
Du kunne også like nogle af hans billeder og skrive en privat besked til ham om, at det var et sjovt eller sejt billede. Selvfølgelig afhængig af, hvad det er for et billede.
Det kunne også være sejt, hvis du sagde "hej" og smilede til ham næste gang du går forbi ham eller møder ham ved cyklen. På den måde, vil I også få skabt en kontakt stille og rolig.  Du vil måske også lettere få en fornemmelse af, om han også kunne være lidt interesseret i dig. Det er helt okay at være generet, så derfor er det måske også fint at starte med et "hej". Det kan også være, at han er ligeså genert som dig.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen.