Brev
Jeg er en dårlig ven
Hej
jeg er en dreng på13 år
i lørdags var mig og min ven (14 år) sammen med en pige vi gik lidt rundt i byen og fant en bænk og satte os
efter en hval time begyndte vi at snakke om hun komsammen med nogen hun har så fakstisk noget med min beste ven en hval time efter det begyndte vi at holde hånden og tilsist snavet vi (det var min første gang )
jeg har det virkelig dårlig med det min beste ven ved det ikke men skal jeg sige det til ham
Hjælp hilsen
phillip
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13  Tak for dit brev! Når jeg læser det, tænker jeg, at du gerne vil have mig til at svare på følgende: Skal du fortælle din bedste ven om, hvad der er sket? Som jeg læser dit brev, så er du godt klar over, at du måske har rodet dig ud i noget, som ikke er sådan helt i orden og du fortæller at du har det virkelig dårligt med det. Derfor gætter jeg på, at jeres venskab er vigtigt for dig! Men som jeg ser det, er du jo ikke alene om det der er sket – pigen har også et ansvar. Har I talt sammen om hvad der skete og om hvorfor det skete? Og ham din ven, som også var med lørdag aften, hvor meget ved han? Det er nok vigtigt, at du tænker over, hvad jeres venskab betyder for dig. Du beskriver ham, som havde noget med pigen i forvejen, som din bedste ven og til sådan et godt stærkt venskab, hører en stor portion ærlighed. Venskaber skal helst kunne holde til sådan en situation, som du/I er kommet i nu. Men selvfølgelig er der en risiko for, at din ven bliver så såret og måske vred, at han ønsker lidt afstand i en periode. Det skal du være klar til at kunne tackle, hvis det er det han har brug for. Du kan vælge at lade være med at sige noget til ham, og håbe på han ikke opdager noget. Men spørgsmålet er om du kan holde til det i det lange løb? Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke.  Kærlig hilsen Børnetelefonen