Brev
Dreng på tretten som har brug for hjælp
Hej,
Jeg er en dreng på tretten og der er en pige fra min klasse som muligvis er forelsket i mig. Men jeg har et problem, jeg er ikke forelsket i hende. Hvordan finder jeg ud af om hun er forelsket i mig, eller hvordan siger jeg til hende at jeg ikke er forelsket i hende?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13-årige dreng.
Tak for dit brev til BørneTelefonen, hvor du skriver, at der muligvis er en pige fra klassen, der er forelsket i dig. Du skriver at du ikke er forelsket i hende, og hvordan du får fortalt det til hende.
Jeg tænker, at hvis du ikke er sikker på at hun er forelsket i dig, og at det ikke er noget hun selv har gjort opmærksom på, så ville jeg ikke gøre noget ved det.
Jeg tænker at du skal afvente og se hvad der sker. Henvender pigen sig og fortæller at hun er forelsket i dig er det vigtigt at du husker at det har krævet meget mod fra hendes side at henvende sig til dig og derfor bør du svare hende så pænt du kan.
Du kan sige noget i stil med at du bare rigtig gerne vil være venner måske?
Du kan med fordel overveje, hvordan du selv gerne ville have beskeden om at vedkommende, du var blevet forelsket i, ikke er forelsket i dig?
Kan du bruge nogle af de ideer til pigen hvis hun nu henvender sig?
Hvis du får brug for uddybende svar eller for at tale med nogen, så er du altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen