sexuelt tiltrukket af min dansk lærer

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej Dreng

Hvor er det sejt og modigt, at du tør skrive ind til os med et privat spørgsmål som det her.

Jeg vil starte med at sige at jeg er helt enig med din lærer i at det er meget almindeligt, at en dreng i din alder kan blive tiltrukket til sin lærer.

Både drenge og piger kan opleve at de føler sig forelskede eller seksuelt tiltrukket til en lærer. Du er jo kommet i den alder hvor man begynder at ligge mærke til andres kroppe på en seksuel måde (og en krop der er ældre kan også være tiltrækkende).

Hvis du synes hun er virkelig lækker, kan jeg godt forstå, at du får boner når du ser hende.

Men der er forskel på, at have en fantasi og så faktisk fører fantasien ud i virkeligheden.

Jeg mærker tydeligt, at du er forelsket – og det er helt okay, at synes hendes krop er flot og får boner ved at tænke på hende.

Men nu siger jeg noget, der måske er lidt svært at høre. Din lærer må ikke have et forhold til dig (Hverken romantisk eller seksuelt). Jeg tænker måske også, at det er derfor hun ikke virker glad, når du kommer til at røre hendes numse.

Loven er lavet for at beskytte børn og unge, da relationen let kan blive meget skæv, når aldersforskellen er stor. Det kan fx blive svært at sige nej til den, der er ældre!

Jeg ved godt det måske kan være hårdt at høre, hvis du går og håber på, at det kan udvikle sig mellem jer. Men husk på, at du gerne må have fantasierne. Dem er der ingen, der kan tage fra dig.

Jeg kan godt forstå at du ikke tør sige det til dine forældre er og det behøver du ikke hvis du ikke vil. Det at du synes hun er flot, er ikke noget de behøver at blive fortalt.

Som sagt er dine følelser  ikke underlige men du har ret til at holde dem private.  Det betyder også, at det er op til dig hvem du vil dele dem med.

Du har ikke spurgt om et decideret råd men du for lige nogle her:

  • Du kan prøve at rette din følelser hen mod nogle andre måske piger tætter på din alder.
  • Når du har undervisning med hende, kan du prøve at få kontrol over din boner ved at fokusere på noget andet helt almindeligt kedeligt.
  • Du kan prøve at finde noget andet at onanere til.

Til sidt kan du overvejede om du vil snakke med din lærer om det. Jeg ved godt, at det kan være svært og måske også føles pinligt,  men måske kan det hjælp med at få styr på din situation. Du kan måske også tage nogle bukser på, der kan skjule din boner for at gøre det mindre pinligt.

Jeg håber mit svar kan hjælp dig.

Hvis du vil læse mere eller have råd fra andre du prøve privatsnak

Du er altid velkommen til at skrive igen, eller ringe til en voksen på BørneTelefonen på 116111 – her sidder en voksen klar til at lytte og hjælpe.

Hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.