hvordan kommer man sig over en “flirt”

Hej jeg er en pige på 14, og jeg tror jeg godt kan lide den her dreng.

(Lidt baggrundshistorie) Vi mødtes til en “fest” hvor der var døgner noget, og vi var sammen til hele festen. Han er fra en skole hvor at penge og stil betyder alt, hvor at jeg ikke har så mange penge til tøj og sådan noget. Vi skrev lidt efter, men det blev ikke rigtig til noget.

ca. 10 måneder efter begyndte jeg at tage til kontakt til ham, med mine to veninder, fordi at vi kedede os. Så vi spurgte ret mange gange om vi ikke måtte komme over. Min ene veninde havde været kæreste med ham, men de slog op, for han var ikke typen der kyssede osv.

Så en dag/aften fik vi lov til at komme over…(havde været sammen med ham med mange mennesker til noget “hygge”) Vi var på hans værelse i nogle timer, og hans ven joinede. Det ændte med at mine to veninder faldt i søvn i hans seng, så jeg spurgte drengene om vi ikke skulle gå ud i teltet (Det var et telt der var 1×1 meter ). Irriterende nok som jeg er, kan jeg aldrig lade vær med ødelægge “drengevenneforhold”. Så det ender med at vi ligger der i teltet, mig, ham og hans ven (som har en k), meget tæt.

Mig og drengen ligger så ansigt til ansigt, hvor at jeg ligger med mit hoved på hans brystkasse. Vi havde aldrig været sammen før, så jeg tænkte at det ville være underligt at kysse med ham. Jeg har aldrig svært ved at være “intim” med drenge, men med ham bliver jeg helt vildt nervøs. så jeg lå bare op af ham hele natten hvor at vi bare snakkede osv. jeg tror lidt at jeg tog mine hænder rundt på hans krop og sagde hans navn?. Er lidt blank da jeg måske var en lille smule påvirket og havde søvnmangel. kan bare huske vi holdte i hånden og jeg virkelig godt ville kysse ham..

Vi facetimede her i en uge hver dag, indtil at han skulle til samsø her i en uge. Kunne/kan ikke rigtig læse ham, og vi har ikke rigtig kendt hinanden i særlig lang tid, men tror at jeg kan lide ham. De andre siger til mig at han godt kan mig, og alt muligt, men han er bare kold. Det r vildt irriterende, da han også er ret lækker…

Mit problem er at han er den der kiksede type, og jeg er 100 på at han ikke kan lide mig..:/ Han er det eneste jeg kan tænke på, så ville virkelig gerne komme over ham, da det er nemmere… håber at dig der besvarer det her forstår lidt.. han er så tiltrækkende omg… stress

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år.

Åh, det lyder som om, at du virkelig har mødt en sød dreng, der også er virkelig tiltrækkende. Jeg kan godt høre på dig, at du er blevet vild med ham. Når man bliver vild med en på den måde, så flyver tankerne bare rundt i hovedet på én. Man analyserer alt, man gennemgår detaljerne igen og igen; så gjorde han det, men han gjorde ikke det, hvad betyder det osv. osv. Man tænker måske, at den mindste ting er et tegn på, at han ikke kan lide én.

Det er jo aldrig til at vide, hvad den anden føler, især ikke hvis den anden ikke er så god til at udtrykke sine følelser. Han lyder til, at være en lidt genert fyr, der ikke er så vant til at være åben om sine følelser. Sådan er der virkelig mange drenge der har det. Men det behøver jo ikke at betyde, at følelserne ikke er der! Det lyder i hvert fald som om, at han synes du er spændende.

Du skriver, at du bare gerne vil komme over ham, da det er meget nemmere. Men hvad hvis nu, du ser sådan her på det: hvis du alligevel "skal komme over ham", så har du jo ikke noget at miste ved, at fortælle ham hvordan du har det? Måske kan du spørge ham direkte, det kan også være, at du skal starte med at høre, om ikke I skal ses?

Hvis han siger ja - så er det jo bare dejligt. Det kan stadig godt være, at han er genert og man bliver i tvivl om nogle ting, men så kan I tage den derfra.

Hvis han siger nej - så ved du det. Så kan du begynde at komme over ham. Og jeg lover dig - du kommer over ham, lige meget hvad. Sådan er vi mennesker heldigvis indrettet, selvom det måske er nemmere sagt end gjort.

Når man skal komme over en fyr, så handler det om at tale om det med sine veninder, men også at holde ud, at det gør ondt i noget tid. Når det er slemt, kan man lave noget, som man synes er rart. F.eks. være sammen med veninderne, også uden at I nødvendigvis snakker om det. Se en film eller en serie, læse en bog, være på Youtube, løbe en tur, sortere i sit tøj eller noget andet. Efter noget tid, vil du sikkert mærke, at det er blevet bedre.

Så i virkeligheden, skal du finde ud af, om du vil løbe risikoen og gå lidt til ham og hans følelser. Spørge ham om I skal ses, eller direkte fortælle ham om dine følelser. Ligemeget hvad, håber jeg i hvert fald at du kan bruge råddene her og at du føler, at du blev forstået.

Jeg ønsker dig alt det bedste - held og lykke med ham.
Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.