Brev
Hvad tænker hun om mig?
Hey!
Jeg har hende her min bedste veninde, som vi har været i godt 3 måneder nu. Vi er tit sammen bare hende og jeg, vi fester tit sammen og har kontakt med hinanden hver dag.
Dog har jeg på det sidste begyndt, at tænke lidt anderledes om hende. Selvfølgelig har jeg altid synes hun var en sød og smuk pige, men efter som hun er begyndt, at have noget med en anden fyr, så bliver jeg helt irriteret.
Har snakket om det med en af mine andre tætte veninder, og hun mener, at det er fordi, jeg er begyndt at få noget for hende. Jeg kan ikke rigtig selv finde ud af hvad jeg føler for hende, men jeg ved heller ikke, hvad hun tænker om mig…
Kan som sagt ikke li’ når hun er sammen med andre drenge, jeg elsker at være sammen med hende, vi laver mange ting sammen som at spise eller gå i biografen.
Dog har jeg altid tænkt på, hvordan det ville være, hvis mig og hende ikke bare venner, men at vi fik udviklet forholdet, dog har jeg aldrig rigtig turde, at tage steppet videre og prøve at gøre noget for det. Mest af alt fordi jeg er bange for, at det slet ikke er gengældt og dermed at venskabet ligesom fuckes op….
Søger lidt jeres hjælp til først og fremmest at fortæller mig, hvad jeg egentlig føler og om jeg er forelsket i pigen?
Derudover kunne det være rart med et par råd til, hvordan man eventuelt kunne prøve at udvikle forholdet og dermed komme ud af THE FRIENDZONE
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du.
Det lyder som om I to har det rigtigt sjovt sammen, så jag kan godt forstå at du er bange for at fucke op det, I har nu, hvis du beslutter at tage steppet videre. Jeg synes det er rigtigt godt at du har snakket med en anden veninde om det. Nogle gange kan det være nemmere at finde ud af hvad man selv føler, hvis man får snakket med nogen om det.
Nogle gange kan det være rigtigt svært at vide hvad man præcist føler, og desværre er det kun en selv der kan finde ud af det. Din anden vendinde har givet sit syn på det, og mon du mærker det son hun synes, det kunne tyde på? På mig lyder det lidt som om, du gerne vil udvikle forholdet, men er bekymret for konsekvenserne hvis dine følelser ikke er besvaret. Er det mon rigtigt?
Hvis du kommer frem til at du er forelsket i pigen, så er der flere valg. Du kan lade være med at fortælle hende, at du har fået følelser for hende, men så får du heller aldrig vide hvis følelserne er gengældte. Eller så kan du vælge at agere på dine følelser, og deraf en mulighed for at finde ud af om hun også har følelser for dig. Men et er kun dig, som ved hvad det er det mest rigtigt at gøre og en sådan beslutning er ikke altid nem at tage. Men du virker til at være en dreng der er god til at sætte ord på og analysere dine tanker og følelser, så jeg tror at det kommer at lykkes dig at tage sådan en beslutning. Der er jo mange måder at få talt lidt om det med følelser
Når det kommer til jeres venskab så kan der jo godt være at det måske kan forandre nogle ting hvis du vælger at tage det næste step og følelserne ikke er besvaret, men det er jo ikke nogen som siger at man ikke kan være venner alligevel. Hvis man kan snakke åbent om tingene, så kan det sagtens være at man kan fortsætte med at være tætte venner. Hvis det bliver akavet så kan man måske prøve at tage en pause fra hindanden og genoptage kontakten igen efter et styk tid.
Hvis du nu beslutter at du gerne vil komme ud af the friendzone og udvikle forholdet, så tror jeg at du kommer længst med at fortælle hende hvordan du føler, måske endda fortælle hende, at det bekymrer dig hvad det ville betyde for jeres venskab. Det virker som om du kender pigen rigtigt godt, så jeg tænker, at du kan bruge den viden, du har, til at få hende at føle sig speciel. Måske kan du snakke med din anden veninde om hun har nogle ideer til, hvordan du kan komme tættere på din bedste veninde.
Der er jo mange måder at få talt lidt om det med følelser. Noget af det som kan virke er måske: At du åbner op for, de følelser du mærker, når hun er sammen med en anden dreng. At du har brug for at tale om følelserne for hende, som du mærker har ændret sig på det sidste. At du måske rører ved hende og holder en mere intens øjenkonkontakt med hende. At du er ærlig omkring dine bekymringer om, at hun måske ikke har samme følelser og det vil fucke med jeres venskab. At du tager dig mod til og får sagt eller skrevet til hende. Jeg ved at det ikke er let at gøre, men måske er det endnu sværere at lade være?
Du kan også prøve at læse mere her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse
Jeg håber at du kan bruge nogle af mine forslag.
Rigtigt meget held og lykke herfra.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen