Hvad betyder det?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 16 årige dreng Tusind tak for dit brev. Jeg kan godt forstå at det kan virke lidt forvirrende, at hun pludselig kysser dig på kinden. Du har ret i at det kan betyde lidt af hvert. Jeg tænker at hun kysser dig, fordi  hun synes godt om dig. Så måske var det hendes måde at teste om, du også er interesseret i hende, og afventer måske, hvad du så gør nu? Det lyder til at du godt kan lide denne pige, når du skriver at hun er sød og du tænker over, hvorfor hun kyssede dig på kinden. Eller tager jeg helt fejl? Hvis du har mod på at gøre noget mere ved det, og ligesom teste lidt for at se om, hun er interesseret i dig, har jeg et par forslag til, hvad du kan gøre. Dette betyder dog ikke at der er en endegyldig løsning. Du skal sørge for at hun ikke er i tvivl om, at du er interesseret i hende. Det kan du fx gøre ved tit at kigge på hende, smile, holde øjenkontakt et par sekunder og sørge for at holde dig i nærheden af hende – uden at det bliver for alt for stalker agtigt. Du kan en dag “tilfældigt” støde ind i hende og starte en samtale. Måske omkring den fest I var til? Hvis du er lidt mere genert kan du også bruge de sociale medier til at tage kontakt til hende, eller skrive til hende. Du kan fx skrive og spørge omkring nogle lektier eller noget andet “ufarligt”. Hvis hun viser lidt mere interesse i samtalerne, kan du begynde at flirte lidt med hende, hvis du har mod på det. Du kan fx nævne, at det var en god fest og det var hyggeligt sammen med hende. Hvis hun er interesseret så bider hun på. Kunsten er at tage små skridt og mærke efter, hvordan den anden reagerer. Så kan man også bedre trække sig tilbage, hvis den anden ikke virker så interesseret lige nu – uden at det forhold man har som venner/bekendte bliver akavet. Jeg håber at du har fået lidt inspiration til hvad du kan gøre. Jeg håber du har mod til at tage kontakt til hende og se hvor det bærer hen. Held og lykke. Hvis du har brug at tale mere med os, er du også meget velkommen til logge på chatten eller få en snak med os på telefon eller smse på 116111. Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.