Brev
Hun er højere end mig
Brevet er anonymiseret af hensyn til den unge
Hej kære BB
jeg er en dreng å 13 år.
Igår var jeg på date med min kæreste (hun er 12), hun er den rigtige for mig det kan jeg mærke.
Men det er begyndt at gå mig på at hun er lidt højere end mig (5-7 cm)
Er det unormalt at jeg er lavere end hende.
Hilsen D
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære D
Nej, det er slet ikke unormalt. Faktisk er rigtig mange piger på din alder højere end deres jævnaldrende drenge.
Pigerne vokser som regel rigtig meget i 12 -13 års alderen. Drengene kommer først lidt senere i voksealderen. Men så overhaler de tit pigerne, når de bliver 15- 16 år.
Det kan derfor sagtens være, at du bliver højere end din kæreste.
Samtidig så gør højdeforskellen måske heller ikke noget, når bare man passer rigtig godt sammen. Og det lyder til, at I gør det.
Der er også mange mænd, der foretrækker at være kæreste med en pige, der er højere end dem selv. Fordi de synes høje piger er flotte. Det kan være, du også har det sådan?
Kærlighed og forelskelse kan man ikke styre. Når den rette er der, må man følge sit hjerte.
Held og lykke med kærligheden
Mange hilsner
BørneTelefonen