Brev
Hjælp med min flirt
(Jeg bliver snart 15 og han er 19)
Min flirt er begyndt at skrive hvad han ville lave med mig hvis han var her ved mig❤
(Fx. han ville komme og hente mig, vi ville kikke hinanden dybt i øjene, og begynde at kysse det efter ville han føre sin hånd den til mit underliv) ❤
Men problemt er bare han gerne vil have jeg skal skrive ham om hvad jeg gerne ville lave med ham…. men jeg aner virklig ik’ hvad jeg skal skrive til ham….
plz hjælp mig
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 14-årige pige
Tak for dit brev. Det lyder rigtig dejligt og spændende med din flirt. Han skriver både meget forelskede ting, med at hente dig og se dig dybt i øjnene, men også hvad han fantaserer om at lave med dig seksuelt, hvis du var sammen med ham.
Da du endnu ikke er 15 år, og han er hele 4-5 år ældre end dig, så tænker jeg, at det er meget godt, at det hele ikke foregår i realiteten endnu. Hvordan ville du have det, hvis det var virkelighed?
Det er som sagt hans fantasier han skriver, og dem har han som voksen mand måske mange af.
Når du fortæller, at du ikke aner hvad du skal skrive til ham, så tænker jeg, at det skyldes at du ikke befinder dig dér hvor han er, med hensyn til sexfantasier, lyst og seksualitet – tager jeg mon fejl af det?...
Du og en mand på 19 år, er sandsynligvis ikke helt "det samme sted", når det kommer til jeres erfaringer og modenhed (og måske også kropslig udvikling). Det er derfor man har lavet loven om, at personer over 15 år ikke må dyrke sex med personer under 15 år – for at fjerne et eventuelt forventnings-pres, på den yngre person fra den ældre person. Og på den måde, passe på unge under 15.
Når man er ung som du, så er det nemlig tit sådan, at man endnu ikke kan mærke sine egne grænser eller seksuelle lyster 100 %. Husk at give dig selv lov til, og god tid til at tænke over det. Det tager nemlig tid, at finde ud af hvad man selv vil (eller ikke vil). Men det skal nok komme. På den måde er det jo egentlig meget dejligt, at kunne øve sig i at mærke, hvad man godt kan lide med en "skrive-flirt", tænker jeg?
Hvis du synes det vil være rart, så kunne du fortælle ham, at du gerne vil flirte, men at han indtil videre må finde sig i, at det er ham der skriver fantasier, og dig der bare nyder at læse dem. Og ikke mere end det. Hvordan lyder det for dig?
Det vigtigste er, at du ikke gøre noget, der føles mærkeligt eller grænseoverskridende for dig. Det er nemlig helt okay, at sige fra.
De kærligste hilsner fra BørneTelefonen