Hjælp jeg er forelsket

Jeg er blevet forelsket i en pige som siger hun er aseksuel.

Jeg har allerede fortalt det til hende, og hun siger at hun tror hun også kan lide mig, men har aldrig været forelsket

Så hun siger hun ikke ved hvordan det føles

ville sætte stor pris på alt det hjælp jeg kan få (:

Dreng, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 16-årige dreng,

Hvor er det dejligt at høre, at du er blevet forelsket i denne her pige. Det må føles lidt som at have en boblen af glæde inden i. Men på den anden side, kan jeg forestille mig, at du også har mange tanker omkring dine følelser for hende. Er det mon sådan?

Forelskelse og kærlighed kan betyde mange forskellige følelser. Det kan være glæde, håb, usikkerhed og tristhed. Alle følelser er helt okay. Vi kan alle opleve ulykkelig kærlighed – altså det at være forelsket i en, som ikke kan gengælde de følelser. Det siger jeg, for at du skal vide, at du ikke er forkert, og at der ikke er noget galt med dig.

Jeg synes virkelig, du har været modig ved at fortælle pigen om dine følelser. Hvordan var det mon for dig?

Pigen fortalte dig, at hun tror hun også kan lide dig. Men at hun aldrig har været forelsket. Gad vide om hun mener, at hun ikke helt ved, hvordan forelskelse føles. Måske hun er i tvivl om, hvad hun føler for dig. Vi ved jo ikke, hvordan det er at være hende. Der er ikke så meget andet at gøre end at spørge hende.

Måske du har mod på at snakke lidt med hende igen? Det kunne være, I blot skulle lære hinanden lidt at kende. Kunne du komme i tanker om noget hyggeligt at lave sammen? På den måde kunne I begge to få chancen for at finde ud af, hvad I føler for hinanden.

Hun fortalte også, at hun er aseksuel. Det er jo egentlig meget sejt, at hun så tydeligt kan fortælle, hvordan hun har det. Jeg ved ikke, hvordan du har det med din egen seksualitet.

Vi kan ikke styre, hvordan andre føler. Følelserne kan udvikle sig men også forsvinde igen. Jeg tænker på, at pigens følelser kan ændre sig. Men jeg tror også, det er vigtigt ikke at presse hende. Måske du skal give hende tid og gå lidt forsigtigt frem. Der findes mange måder at være sød på og vise hende, at hun betyder noget for dig.

Det vigtigste at gøre, hvis man har nogle svære følelser omkring kærligheden, er at gøre som du har gjort ved at skrive dit brev. Nemlig det at åbne og og fortælle om, hvordan man har det inden i.

Jeg ved fra andre unge, som står midt i en forelskelse, at det kan være både fantastisk men også svært til tider. Jeg kan måske trøste lidt med at fortælle dig, at det svære ikke varer for evigt.

Hvis forelskelsen ikke går, som du drømmer om, kan det være rart at vide, at det går over igen. Det kan føles rart at fokusere på ting, der gør en glad. Det kunne være at hænge ud med dine gode venner, game, høre musik, se en god serie. Måske du kan komme i tanker om nogle ting, der ville gøre dig glad?

Hos BørneTelefonens brevkasse har vi en side med gode råd til kærligheden. Her deler andre unge deres oplevelser og gode råd. Måske du kan finde hjælp derinde. Jeg sætter et link ind til dig her https://bornetelefonen.dk/kaerlighed/

Jeg håber, du føler dig hjulpet af mit brev. Alt held og lykke til dig med kærligheden,

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.