Hjælp

Jeg en dreng på 13 som er blevet forskelsket i en pige fra byen vi går ikke i skole sammen eller noget som helst hun har ikke lyst til at vi skal være kærester og hun har os en kæreste det er virkelig hårdt hun har heller ikke lyst til at vi skal mødes ved ikke hvad jeg skal plz hjælp hilsen en dreng på 13

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej kære dreng.

Det kan være så dejligt at være forelsket. Men det kan desværre også være rigtig hårdt, som du selv skriver. Der er mange andre unge, som oplever det samme som dig, så du er langt fra alene. Men det gør det jo selvfølgelig ikke nemmere. Det kan dog være en hjælp at læse om andres forelskelser og om hvilke råd som de får fra BørneTelefonen. Du finder brevene ved at klikke på dette link:

https://bornetelefonen.dk/brevkasse/?cat=forelskelse-og-kaerlighed&search=&types=brev

Jeg vil først rose dig for at have taget kontakt til hende og spurgt om I skal ses eller være sammen.
Det er virkelig modigt, og noget du kan være stolt af.

Mit bedste råd til dig er, at forsøge at stoppe eller i hvert fald holde en pause med at drømme om hende pigen.
Det kan lyde hårdt og er måske ikke det svar, du ønsker, men jeg tror i længden at det er bedst for dig.

Det tror jeg, fordi jeg ikke synes at det lyder som om, at der er nogen chance for, at du kan få lov til at vise hende hvem du er og at du gerne vil have hende. Hun har jo en kæreste og når hun nu heller ikke ønsker at se dig, så er det bedste for dig selv at stoppe med at drømme og at håbe. Det er selvfølgelig ikke let og det kan tage tid før at du får ”slukket” for din forelskelse.

Det hjælper for andre unge at være sammen med deres gode venner eller familie. Når man er alene så tænker man nemlig mere på sin forelskelse. Det kan være en god ide at slette billeder af pigen, slette hendes nummer og måske også at fjerne hende fra Facebook, så du ikke hele tiden bliver mindet om hende. Når tankerne om hende dukker op, kan det være en hjælp at sætte en tv-serie på, at lave lektier, at læse lidt i en spændende bog, at ringe til en god ven, at dyrke sport (at løbe sig en tur) eller at høre noget musik, som man bliver glad af.

Det gode er, at rigtig mange oplever at blive forelsket flere gange i løbet af livet. Og de allerbedste forelskelser er naturligvis dem, hvor det er gengældt og hvor man virkelig kan opleve den der kærlighed, som man altid hører så meget om. Så selvom det lige nu måske virker utænkeligt at du skal kunne blive glad for en anden, så er der altså en god og stor chance for det.

Jeg tror på, at du med tiden vil tænke mindre og mindre på hende, og at du til sidst ikke føler dig forelsket i hende mere. Der er med garanti andre søde piger, som du vil støde ind i og forelske dig i, når du igen søger og leder efter det.

Jeg ønsker dig en masse positiv glæde.

Med venlig hilsen BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.