Brev
Hej jeg er 10 år og er forelskede
Brevet er redigeret af hensyn til barnets anonymitet.
Hej børne tlf
jeg er en pige på 10 år og jeg er forelskede i en dreng fra min klasse
han hedder S.
jeg har været forelskede i siden 1 klasse men er bange for at spørge ham om noget for jeg ved han siger nej
han er min bedste drengeven men han syntes kærester er klamt i 4 kl
pls hjælp mig
hvad skal jeg gøre😐
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år,
Åh, det kan være så svært at finde ud af, hvordan man lige gør med den dér forelskelse! Jeg kan sagtens følge dit ’pls hjælp mig’. Jeg håber, du finder gode råd i svaret her.
Det lyder som om, du har en god ven. Det dér med, at det er klamt at have en kæreste, når man går i 4. klasse, er det noget, han lige har sagt eller er det lidt længere tid siden? Hvis det er længe siden, har han det måske ikke sådan mere? Det kan også være, han sagde det, fordi han ikke ved, at du er forelsket i ham? Måske havde han bare ikke set sig selv i de baner endnu?
Måske har du lyst til at sende nogle signaler til ham, der kan fortælle ham, at du synes, han er sød. Så kan du måske også se, om han synes, du også er sød på ’den’ måde.
Der er nogle gode råd til, hvad man kan gøre, hvis man er forelsket på vores hjemmeside, hvis du klikker HER. Du skal bare scrolle ned på siden og klikke på Sådan kan du vise, at du er interesseret.
Det kan være rart at starte med at sende små signaler. Så kan man nemlig spore sig lidt ind på, om den, man er interesseret i, gengælder interessen.
Næste skridt kan måske være at fortælle ham det direkte? Man kan godt have det sådan, at man bare ud med det. Og det er også rigtig sejt, hvis du har lyst til bare at finde ud af, om der kan være noget eller om der ikke kan. Måske har du det sådan, at hvis han ikke vil være kærester, så vil du ærligt talt gerne videre? Så står den næste forelskelse garanteret og venter på dig.
Det kan også være du lige nu må forsøge at have det ok med han ikke er klar til det der med at være kærester og så nyde, han er din bedste drengeven. Hvem ved, måske bliver han klar i 5. klasse til mere end blot at være venner?
Hvis du har brug for råd til, hvordan du kan snakke med ham om det, er du meget velkommen til at SMS’e eller ringe til os på BørneTelefonen, nummer 116 111. Du kan også skrive til os på Chatten.
Mange gange held og lykke med din ven! Sejt, du har skrevet herind og gerne vil udforske forelskelsen.
De kærligste hilsner
BørneTelefonen