Brev
Hej Brevkasse!
Hej rådgiver der læser det her!
Jeg er en dreng på 10 år, jeg vil gerne spørge om hvad man skal gøre hvis man er forelsket i en pige.
Skal man bare spørge direkte om man skal være kærester?
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 10 år
Hvor lyder det dejligt at du er forelsket.
Man kan gøre mange forskellige ting, når man skal spørge en om I skal være kærester. Nogle skrivet er brev, andre beder deres ven eller veninde om at spørge.
Hvis man er meget modig spørger man selv. Man kan også sende sms, spørger på snapchat eller på andre medier om man skal være kæreste. Hvilken en af måderne har du lyst til?
Det værste der kan ske er at hun siger nej, men så har du fortalt hende, at du synes hun er dejlig  - det er da en herlig kompliment.
Du kan måske også få lidt flere idéer her i vors gode råd:https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse
Kærlig hilsen
BørneTelefonen