Han har en kæreste?.

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære splittede pige Tak for dit brev, hvor du skriver om dit problematiske kæresteforhold. Det er dejligt, at være forelsket og have en kæreste. Som du så rigtigt skriver det, så bliver man ofte glad og får kriller og elektriske stød i kroppen. Du er oven i købet så heldig, at ham du er forelsket i, også er forelsket i dig. Men kærligheden er ikke altid nem. At være forelsket er dejligt, men det kan også være svært. Der kan være forhindringer undervejs, som kan være svære at tackle. Derfor er det godt, du skriver for at få råd.  Det lyder næsten som det perfekte match, hvis ikke lige, ham du er forelsket i, i forvejen har en kæreste og den kæreste er din gode veninde.  Du spørger, hvad du skal gøre og umiddelbart, så tænker jeg, at det bedste ville være, hvis du kunne fortælle din veninde, at du var blevet forelsket i hendes kæreste. Måske har hun allerede haft en mistanke, ofte er forelskelse svært at skjule? Hvis hun er meget vild med ham, så tror jeg du skal overveje nøje om, du skal fortælle hende, at du er forelsket i ham. Så risikerer du i hvert fald jeres venskab. Det er nemlig meget svært for de fleste, at acceptere at ens gode veninde, har scoret ens kæreste. Jeg tænker, hun nok vil ”hade” jer begge og finde, at det I har gjort er utilgiveligt. Det er en meget uheldig situation, du står i. Det er - efter min mening- rigtig vigtigt, at være loyal og passe på sine gode veninder, da man altid har brug for venskaber i sit liv. Så jeg kan sagtens forstå, dit dilemma. Samtidig er vi jo heller ikke” herre over”, hvem vi forelsker os i, så ja det er en svær situation, du befinder dig i. Jeg tænker, at det nok vil være det bedste, hvis du kunne lade der gå noget tid og vente og se, hvad der sker.. Kort sagt forsøge at være tålmodig. Måske slår de op med hinanden? - fordi det jo faktisk lyder til at hendes kæreste ikke er så forelsket i hende, og så vil tiden sikkert arbejde for dig..?Jeg gætter på, at det vil være lettere for din veninde, hvis ikke du "hugger ham" fra hende, men hvis du finder sammen med ham et stykke tid efter, at de har slået op...Men det kan stadig være sårbart, og jeg tror, at du og din veninde på lidt længere sigt vil have godt af at få talt ud sammen, så ikke I hele tiden skal gå og gætte på, hvad den anden tænker. Lyt til, hvad hinanden siger og føler og prøv at mærke efter, hvor meget jeres venskab, betyder for dig/ jer. Jeg tror, det er vigtigt, at huske på, at venskaber, som regel varer længere end kæresteforhold.  Husk du er også velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116 111 som er en gratis telefon, hvis du har behov for at tale mere om det. Her på hjemmesiden kan du også læse lidt mere om emnet under temaet "forelskelse". Held og lykke. Venlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.