Brev
Han er så forvirrende!!!!
Hej, jeg er en pige på 14 år
Jeg kan virkelig godt lide den her dreng. Vi er begge på camping og vores forældre er gode venner. Han er 16 og bliver snart 17. Vi har kendt hinanden i snart 6 år og jeg har nok altid haft et lille crus på ham. Men sidste år blev jeg virkelig glad for ham. Vi var næsten sammen hele tiden og gik lange ture og snakkede bare. Det var så fedt. En dag sidder vi nede på en bænk og en pige ude fra campingpladsen kommer hen til os og spørg om jeg stadig har noget med en anden. Jeg siger så nej. Og ham jeg godt kan lide kigger mærkeligt på mig og spørg hvem det er. Så bliver jeg nød til at forklare at jeg lidt har haft noget med en anden imens, men at det eneste vi havde var er godt venskab. Derefter går han hjem og jeg går hjem og så er vi ikke sammen mere. Når jeg skriver til ham svare han ikke han ser den bare. Men nu er det et nyt år på campingpladsen og han er her igen. En dag så jeg ham og han smilede til mig. Så jeg tænkte at jeg ville skrive til ham. Og det gjorde jeg jeg sendte en snap hvor der stod “hey godt at se dig igen vil du måske være sammen en af dagene. Og jeg fik dette svar tilbage “streak” såe ja, han ville ikke svare igen. Jeg forstår ikke om han vil vi har noget eller ikke. Jeg kan virkelig godt lide ham og sidste år flirtede vi også en del!
Så hvad skal gøre. Kan han ikke lide mig mere og har han nogen sinde kunne lig mig. Hjælp!!!!
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige 14 år
Tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over hans svar, for det giver dig jo ikke et klart svar på, om han vil ses igen.
I det du skriver om jeres kontakt giver ordet “streak” ikke mening, for han har jo ikke svaret på dit spørgsmål.
Men jeg synes, det er sejt, at du har prøvet at få et svar ud af ham, og i det hele taget har skrevet til ham. Det er ikke alle på din alder og i den situation, der ville have modet til det.
Jeg tænker, du skal gøre op med dig selv, om du vil droppe ham, eller om du ikke er i stand til at glemme ham. Så må du gøre en indsats, hvor du afkræver ham et svar på, om han vil være sammen eller ej.
Når jeg læser dit brev, kan jeg godt se, at det var mega ærgerligt, at den pige lige skulle spørge ind til den anden dreng, mens han (ham brevet handler om) hørte det.
Hvis du nu var ham, tænker du så ikke, at han blev ked af det? At han måske misforstod det, og fik den opfattelse, at du havde noget kørende med flere? Hvis han blev ked af det, så viser det jo, at han gerne ville noget mere med dig. Derfor var det super godt, at du skrev til ham. Det er sejt gjort og viser, at du har følelser for ham.
Hans reaktion med at læse dine beskeder,  men ikke svare, kunne tyde på, at han var såret og ked af det. Det er ikke din skyld, han er selv ansvarlig for sine egne følelser. Han kunne jo havde spurgt dig, men måske var det bare svært for ham at vise dig sine følelser.
Jeg skriver dette, for det kunne være derfor, at han reagerer som han gør.
Jeg tænker, at han måske stadig tænker på dig, ellers ville han vel bare skrive til dig, at han ikke var interesseret, og du skulle stoppe med at skrive til ham. Tænker du ikke det kunne være en mulighed?
Det kunne du jo spørge ham om.
Du må kigge på dine valg, som jeg skrev om højere oppe.
Hvis du ikke kan lade være med at tænke på ham og tænker, du vil gøre et forsøg mere på at få et forhold til ham, skal du nok være mere tydelig.
Måske skulle du gå over til ham næste gang, I ses på camping?
Og tage snakken med ham og fortæl ham, hvad han betyder for dig og være nysgerrig på, hvad der skete den gang for et år siden, og om han har forklaring på hvorfor kontakten stoppede?
Ja og hvis samtalen forløber godt så spørge ham, om I skal ses igen, og se hvad det udvikler sig til.
Det er aldrig rart, at en relation bare slutter sådan som jeres gjorde, uden man får at vide hvorfor. Tænker du også det?
Jeg håber I får en god snak og uanset hvad, der sker mellem jer, at du får svar fra ham. Det kan være rigtig godt at få mere vished, så man ikke skal spekulere så meget længere.
Kærlig hilsen BørneTelefonen