Brev
Fuk
Jeg har sådan fuckede en del op fordi jeg mødte den er pige for 3 måneder siden på sådan en app, og så blev vi kærester, det varede kun i et par uger eller måske en måned, men problemet er at jeg tror stadig jeg har følelser for hende og jeg tror også hun har følelser for mig, så det dumme jeg nu gjorde var at jeg skrev ikke med hende i lang tid og imens så skrev jeg så med en anden pige, og vi skrev så sammen og så blev det til flirteri og jeg gjorde det bare lidt for sjovt, men også fordi jeg nok savnede hende min gamle kæreste, og nu er vi mig og hende der skrev her på det sidste blevet flirts, men jeg har næsten ingen følelser for hende og jeg har stadig følelser for min gamle kæreste og jeg tror også hun har det for mig, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13.
Tak for dit brev. Når man er teenager kan alt det med forelskelse, følelser og venskaber være rigtig svært at finde rundt i, og derfor er det heller ikke unaturligt det du beskriver i dit brev. Man kan hurtigt blive nysgerrig på, hvad der er af muligheder, om man mon går glip af noget, hvis man har en kæreste, eller om man mon går glip af noget, hvis ikke man har en kæreste.
Selvom det er helt naturligt, at man er forvirret omkring kærlighed, når man er teenager, er det selvfølgelig stadig meget vigtigt at mærke efter i sig selv. Hvad er det egentlig man har lyst til? Og det virker faktisk i dit brev, som om at det er et spørgsmål du stiller dig selv, og derfor er du måske også kommet frem til, at det du har lyst til ikke er den nye flirt, men din gamle kæreste. Det er helt okay at finde ud af, at man måske ikke er interesseret i sin nye flirt alligevel, det er helt naturligt! Det vigtigste i den forbindelse er bare, at man er ærlig omkring det – måske er du bange for, at det vil gøre din nye flirt ked af det, hvis du skal fortælle hende, at du ikke rigtig er interesseret alligevel, og det kan også være rigtig hårdt. Men i bund og grund sætter de fleste mennesker pris på ærlighed, og derfor tror jeg også, at ærlighed overfor dig selv, din flirt og din ekskæreste vil være vejen frem for dig.
Jeg tænker at du måske kan fortælle din nye flirt det som det er? Du er rigtig ked af det, men du har mistet interessen? Når du har afsluttet det med din flirt, kunne det måske være en idé, at snakke med din eks-kæreste igen? Du skriver i dit brev, at du tror, at hun har det på samme måde som dig, men jeg tænker om ikke det ville være rart at finde ud af? Så du kan finde ud af, om din ekskæreste og dig skal finde sammen igen?
Jeg håber du kan bruge nogle af mine forslag.
Kærlig hilsen BørneTelefonen