Brev
Forelsket… på en måde..
Hej, Børnetelefon.
Jeg er en 13 årig dreng, og er forelsket..
Men jeg er forelsket i en pige jeg har set, og ikke engang kender.. Pigen går i min parallel klasse.
Det eneste jeg hved om hende er at hun er smuk, og ser ud til at være venlig mod andre. Men jeg tør bare ikke snakke med piger :/..
Hvad kan man gøre?..
Med Venlig Hilsen
Unavngivet Person…
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng
Uh, man kan sådan få sommerfugle i maven, når man er vild med en. Det kan være svært at finde ud af, hvordan man skal komme i kontakt. Mange oplever at blive opmærksomme på, hvordan de selv er, når den man er vild med er i nærheden og hvordan man ser ud. Mon du har det sådan?
En måde at vise, at du har interesse kan være ved nogle gange at få øjenkontakt med hende, og holde øjenkontakten lidt længere, end du normalt ville. På den måde kan du vise hende interesse.
Hvis du taler med nogen andre fra din parallelklasse, kan du også begynde at bruge lidt mere tid med dem, hvor du lige kommer forbi klassen, og på den måde kan du måske få talt lidt med hende en dag. Kunne det mon være en mulighed, eller er der en anden måde, du kunne komme til at tale med hende?
For nogen kan det være en hjælp på forhånd at have tænkt over, hvad I vil kunne tale om, som for eksempel en fælles interesse eller noget I har oplevet?
Det kan være, at en af dine venner har gode råd til, hvad du kan gøre for at komme i kontakt med hende, og som kan hjælpe dig.
Har du set BørneTelefonens råd om at være forelsket? Måske vil det være en hjælp for dig. Du kan trykke på det her link for at komme ind på siden: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse
Det kræver mod at tage kontakt til en man kan lide. Mange er også nervøse for, hvordan den anden vil reagere, og om ens følelser mon vil blive gengældt. En start kan være at lære pigen bedre at kende for at se, hvor det bærer hen. Du har vist gå-på-mod ved at skrive herind. Den samme gå-på-mod kan du bruge til at få kontakt med den pige du er vild med.
Held og lykke fra BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.